Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 13:55Nisse, jag är glad att det finns människor som du som kan hjälpa oss andra som inte förstår bättre. Men varför begränsa sig bara till detta forum? Nu tycker jag du ska gå ner till ICA och skälla ut några chips-köpare, sen kan du väl ta en sväng förbi syst
Nisse, jag är glad att det finns människor som du som kan hjälpa oss andra som inte förstår bättre. Men varför begränsa sig bara till detta forum? Nu tycker jag du ska gå ner till ICA och skälla ut några chips-köpare, sen kan du väl ta en sväng förbi syst
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 14:05@ Jonas
Ganska så dåliga jämförelser tycker jag. Verkar direkt klumpigt att laga mat i brandmanskostym. Även att vistas i trafiken som gående iförd amerikansk fotbollsutrustning verkar som en rätt dålig idé.
Att bära hjälm när jag cyklar är för mig en l
@ Jonas
Ganska så dåliga jämförelser tycker jag. Verkar direkt klumpigt att laga mat i brandmanskostym. Även att vistas i trafiken som gående iförd amerikansk fotbollsutrustning verkar som en rätt dålig idé.
Att bära hjälm när jag cyklar är för mig en l
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 17:00Så er diskusjonen nede på sandlåda stadiet, så da kan jeg vel tilføye, på samme nivå, at jeg altid bruker "beskyttelse " ved omgang med ukjente kvinner, altid...
Så er diskusjonen nede på sandlåda stadiet, så da kan jeg vel tilføye, på samme nivå, at jeg altid bruker "beskyttelse " ved omgang med ukjente kvinner, altid...
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 17:30Blir det billigare då?
Blir det billigare då?
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 17:35Nei, de får inte rabatt... 🙂
Nei, de får inte rabatt... 🙂
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 20:22Är "skyddet" av stickad ylle? Tänker på när norska försvaret skulle välja huvudskydd och gjorde test mellan en vanlig hjälm och en stickad mössa, vilka släpptes från 1000 meters höjd. Hjälmen gick sönder...
Är "skyddet" av stickad ylle? Tänker på när norska försvaret skulle välja huvudskydd och gjorde test mellan en vanlig hjälm och en stickad mössa, vilka släpptes från 1000 meters höjd. Hjälmen gick sönder...
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 22:59Dette er et svar til Anders Rosqvist alene, ikke Svensker i alminlighet.
Sist år ble det i norske alpinbakker inført regel om at alle skal ha hjelm når de åker.
På fråga fra Svenske turister om det også omfattet dem, var svaret at det inte var nødvendig
Dette er et svar til Anders Rosqvist alene, ikke Svensker i alminlighet.
Sist år ble det i norske alpinbakker inført regel om at alle skal ha hjelm når de åker.
På fråga fra Svenske turister om det også omfattet dem, var svaret at det inte var nødvendig
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 23:24Hyggelig story.
Säkert närmare sanning än min.
Hyggelig story.
Säkert närmare sanning än min.
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 17:08Jag har tidigare inte brytt mig så mycket när vänner och bekanta inte kör med hjälm. Var inte alltid så noga med det själv när jag cyklade till affären eller till tåget. Jag har varit med om fler vurpor och olyckor än jag skulle önska och tills i år inte
Jag har tidigare inte brytt mig så mycket när vänner och bekanta inte kör med hjälm. Var inte alltid så noga med det själv när jag cyklade till affären eller till tåget. Jag har varit med om fler vurpor och olyckor än jag skulle önska och tills i år inte
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 20:41Frågan är väl inte om man kommer få nytta av hjälmen, -utan när.
Om det skulle visa sig att du har haft hjälmen i onödan skall du nog vara glad 🙂För övrigt är jag emot en hjälmlag (H)
Frågan är väl inte om man kommer få nytta av hjälmen, -utan när.
Om det skulle visa sig att du har haft hjälmen i onödan skall du nog vara glad 🙂
För övrigt är jag emot en hjälmlag (H)