Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 19:09Jag tror helt enkelt inte att det är särskilt coolt att cykla utan cykelhjälm i Stockholm, men så använder de allra flesta vuxna cykelhjälm här. Med ett cykelhjälmsbruk på ca 75% blir man snarare avvikande än något annat.
Jag tror helt enkelt inte att det är särskilt coolt att cykla utan cykelhjälm i Stockholm, men så använder de allra flesta vuxna cykelhjälm här. Med ett cykelhjälmsbruk på ca 75% blir man snarare avvikande än något annat.
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 19:15Ang. pannlampor är det nog fullt tillåtet givet att den inte bländar medtrafikanterna (vilket kan vara lite svårt att se till när man viftar på huvudet) och att cykeln har en fast lampa.
Ang. pannlampor är det nog fullt tillåtet givet att den inte bländar medtrafikanterna (vilket kan vara lite svårt att se till när man viftar på huvudet) och att cykeln har en fast lampa.
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 19:51Ville valla är ganska gullig när han kommer med sina naiva argument...
Han är antagligen en jätte duktig cyklist som varken behöver hjälm eller dubbdäck på vintern. Vi andra, lite sämre kan ju använda hjälm för risken finns ju att vi vurpar eller krockar
Ville valla är ganska gullig när han kommer med sina naiva argument...
Han är antagligen en jätte duktig cyklist som varken behöver hjälm eller dubbdäck på vintern. Vi andra, lite sämre kan ju använda hjälm för risken finns ju att vi vurpar eller krockar
Quote from Rasmus Olsson on 16 December 2011, 23:00Nisse +1
Nisse +1
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 23:12Mycket bra tankar och ideér här, men varför stoppa vid hjälm? Jag tycker att alla borde rulla in sig i ca 20 m bubbelplast som skydd. Bäst att skydda sig mot alla otäcka saker här i världen liksom.
Mycket bra tankar och ideér här, men varför stoppa vid hjälm? Jag tycker att alla borde rulla in sig i ca 20 m bubbelplast som skydd. Bäst att skydda sig mot alla otäcka saker här i världen liksom.
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 23:41I bil räcker det med airbag och bälte.
I bil räcker det med airbag och bälte.
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 10:33Pannlampa är väl inte uttryckligen förbjudet. Däremot är det knappast fråga om fast sken framåt. Det kan alltså inte ersätta en riktig belysning monterad på cykeln. Vidare är det ett enkelt faktum att man med en pannlampa bländar alla medtrafikanter man t
Pannlampa är väl inte uttryckligen förbjudet. Däremot är det knappast fråga om fast sken framåt. Det kan alltså inte ersätta en riktig belysning monterad på cykeln. Vidare är det ett enkelt faktum att man med en pannlampa bländar alla medtrafikanter man t
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 11:11Jag vet inte hur din pendlingscykling ser ut, jag kan bara uttala mig om min egen...
Det går tillräckligt fort för att tillfoga sig bestående hjärn- och skallskador.
för att minska risken för bestående skador har jag valt att använda hjälm.Jag har ägnat
Jag vet inte hur din pendlingscykling ser ut, jag kan bara uttala mig om min egen...
Det går tillräckligt fort för att tillfoga sig bestående hjärn- och skallskador.
för att minska risken för bestående skador har jag valt att använda hjälm.
Jag har ägnat
Quote from Anders Wallerstedt on 17 December 2011, 13:16Det borde vara lag på full Amerikanskfotbollsutrustning när man ska gå över gatan, det visas i statistiken....
Det borde vara lag på full brandmannautrustning när man lagar mat och kokar vatten, det visas i statistiken.....
Det borde vara lag på hjälm n
Det borde vara lag på full Amerikanskfotbollsutrustning när man ska gå över gatan, det visas i statistiken....
Det borde vara lag på full brandmannautrustning när man lagar mat och kokar vatten, det visas i statistiken.....
Det borde vara lag på hjälm n
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 13:43Jag tycker att man skall ta bort alla skydd inom hockeyn.
Då blir den inte så våldsam.
Jag tycker att man skall ta bort alla skydd inom hockeyn.
Då blir den inte så våldsam.