Quote from Guest on 25 October 2009, 15:59Jag har de senaste tre åren sprungit fyra maror.
3:33, 3:27, 3:22 och 3:15 har jag lyckats med.
Tränar 60-75 km i veckan och dom längsta långpassen brukar ligga på ca 30 km.Till min fråga:
Upp till 30 km har det alltid känts okej, men sista 10 km brukar
Jag har de senaste tre åren sprungit fyra maror.
3:33, 3:27, 3:22 och 3:15 har jag lyckats med.
Tränar 60-75 km i veckan och dom längsta långpassen brukar ligga på ca 30 km.
Till min fråga:
Upp till 30 km har det alltid känts okej, men sista 10 km brukar
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 16:09Samma för mig, bortsett ifrån att jag brukar tappa mycket mer än 2-3min 😉 Dvs värk i benen. Orsaken i mitt fall är jag övertygad om beror på att jag springer för dåligt med långpass. Hur ofta kör du 30km? Och under hur lång period innan maran?
Samma för mig, bortsett ifrån att jag brukar tappa mycket mer än 2-3min 😉 Dvs värk i benen. Orsaken i mitt fall är jag övertygad om beror på att jag springer för dåligt med långpass. Hur ofta kör du 30km? Och under hur lång period innan maran?
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 16:18Ok, många gånger bättre än mitt långpassande alltså. Hur länge har du kört det då?
Hade du tappat en massa andra halvan av marorna hade jag undrat om du inte går ut lite för hårt, men nu vet jag inte riktigt.
Ok, många gånger bättre än mitt långpassande alltså. Hur länge har du kört det då?
Hade du tappat en massa andra halvan av marorna hade jag undrat om du inte går ut lite för hårt, men nu vet jag inte riktigt.
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 18:23Min erfarenhet är att om du vill springa ett marathon på antagligen den bästa tiden din kropp har i sig så kommer det göra ont sista milen. Det handlar mer om att bygga pannben och lära sig stå ut med smärta.
Givetvis finns det olika sorters smärta, sån
Min erfarenhet är att om du vill springa ett marathon på antagligen den bästa tiden din kropp har i sig så kommer det göra ont sista milen. Det handlar mer om att bygga pannben och lära sig stå ut med smärta.
Givetvis finns det olika sorters smärta, sån
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 18:28Tja visst gör det djävligt ont efter typ 35 km....å sen inte nog med det så börjar ju soppamätaren blinka intensivt rött så då gäller det ju att ta fram allt av motivation, pannben å en massa andra ben som man kanske har i ryggsäcken. För mig gäller det a
Tja visst gör det djävligt ont efter typ 35 km....å sen inte nog med det så börjar ju soppamätaren blinka intensivt rött så då gäller det ju att ta fram allt av motivation, pannben å en massa andra ben som man kanske har i ryggsäcken. För mig gäller det a
Quote from Håkan Öhling on 25 October 2009, 21:14Jag håller inte med dem som säger att långpassen inte ska vara längre än 32k. Varje gång man förlänger sin runda med 4k upplever man samma sak - man är ordentligt trött sista 2-3k. Varför skulle man inte vara det på den mara om det är 10-12 k längre än ma
Jag håller inte med dem som säger att långpassen inte ska vara längre än 32k. Varje gång man förlänger sin runda med 4k upplever man samma sak - man är ordentligt trött sista 2-3k. Varför skulle man inte vara det på den mara om det är 10-12 k längre än ma
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 21:30Det där stämmer ju Torbjörn eftersom dom gångerna när man kört typ en fem marathonlopp på fyra månader så börjar ju sista delen i de senaste loppen inte alls kännas så där djävlig. Man kan tom börja spurta å öka tempot väsentligt gentemot vad man annars k
Det där stämmer ju Torbjörn eftersom dom gångerna när man kört typ en fem marathonlopp på fyra månader så börjar ju sista delen i de senaste loppen inte alls kännas så där djävlig. Man kan tom börja spurta å öka tempot väsentligt gentemot vad man annars k
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 21:41"Varje gång man förlänger sin runda med 4k upplever man samma sak - man är ordentligt trött sista 2-3k"
Oj, så stabil är inte min form. Ibland går det lätt med 5km extra, ibland går det tungt redan innan man nått "normallängden". Och skulle jag springa 2
"Varje gång man förlänger sin runda med 4k upplever man samma sak - man är ordentligt trött sista 2-3k"
Oj, så stabil är inte min form. Ibland går det lätt med 5km extra, ibland går det tungt redan innan man nått "normallängden". Och skulle jag springa 2
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 07:11Torbjörn: Det håller jag också med om, längre långpass tror jag helt klart på. Men i längden så är ett marathon så långt och du springer ändå på en så nära max för en sån lång sträcka att det kommer göra ont. Om det inte gör ont så har du sprungit för lån
Torbjörn: Det håller jag också med om, längre långpass tror jag helt klart på. Men i längden så är ett marathon så långt och du springer ändå på en så nära max för en sån lång sträcka att det kommer göra ont. Om det inte gör ont så har du sprungit för lån
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 07:43Alla är vi olika! Jag förstår inte alls varför alla snackar om att man får så ont i slutet av ett marathonlopp. Jag har aldrig fått ont när jag springer marathon, jag sackar pga av att jag blir trött eller bensinen tar slut. Visst, lite extra ansträngd i
Alla är vi olika! Jag förstår inte alls varför alla snackar om att man får så ont i slutet av ett marathonlopp. Jag har aldrig fått ont när jag springer marathon, jag sackar pga av att jag blir trött eller bensinen tar slut. Visst, lite extra ansträngd i