Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Springer sedan några år med en 305:a som aldrig svikit mig. Men nu börjar eländet att krångla. Jag springer ofta långpass med en polare som också äger en 305:a. Min visar numera alltid kortare sträcka och lägre momentanfart. Idag sprang jag 30 km och fick

Jag tror inte frugans Sunto är bättre än en 305:a med gps.

Tror det är hennes kalibrering som skiljer.

en fotpod kan kalibreras fel - det kan inte en GPS!
Kollar du så att den markerat startpunkten rätt på kartan? Om du rör dig när den söker satelliter kan det bli några hundra meter fel har jag märkt.
Har du någon konstig inställning som läser av för sälla

en sak som kan skilja mellan era 305:or är pollningen.
Alltså hur ofta den kollar finns väl var 4:de sekund och varje sekund att välja på.

Tack för svaren! Jo jag tömmer minnet efter varje pass och klockan är inställd på maximalt antal mätpunkter.
Däremot finns det en inställning under inställning/löpning där man kan välja olika grader av utjämning. Någon som har kommentar kring detta och vi

Både frugan och jag har varsin 305:a och vi springer pass ihop sida vid sida. Det skiljer alltid i distans mellan oss, ibland så mycket som 100 m/10km.

Det som är lustigast är att det nästan alltid är frugans som visar längst distans. Vi har t.o.m. prov

Du kanske springer rakare än hon?

Ja, i alla fall rakare i ryggen! 🙂

hon viftar med armarna i sidled hela tiden så hennes sträcka går i sicksack? 😀

Jag har idag fått ett mätfel som jag inte förstår vad det beror på.

Jag har en garmin 305.

Jag springer till eller från jobbet ibland och den sträckan mäter 16,2k. Klockan inställd på löpning.

Idag cyklade jag till och från jobbet, samma sträcka, fast