Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har testat i en långfärdsbuss. GPSen visade ganska konstant 0:36/km. Lite snabbare än man är van att se när man springer.

Såg även grafen konstant ut i tex Sporttracks? Man förvånas ju ibalnd över hur ryckigt tempot ser ut efter ett pass och undrar om det är den sanna (medelvärdesbildade) tempot eller om det beror på stora mätfel.

När jag rullade ner för en hyfsat brant backe i en dalgång så rapporterade min GPS 55km/h medans cykeldatorn visade 40km/h... (kollade i loggfilen för GPSen och den hörde mellan 5 och 6 satelliter vid den tidpunkten)

Jag har kört min 405:a på längre biltur och jämfört med färddatorns hastighet. Dessa har stämt väl, och skillnaden är väl i linje med det fel jag uppskattat färddatorns fel till genom att klocka mot div. km-markeringar längs E6. Så fartangivelsen blir pål

Mjo, om GPS-mottagaren i träningsmojen är av typ SirfIII så stödjer den D-GPS. Och den GPS-mottagartypen finns i många produkter, bland annat FR-305:an :-).

Se sidan 58 i manualen.
http://www.cyberphoto.se/garmin/Forerunner205_manual.pdf

Att hastighets

Det var intressanta länkar, tack för dom.
Jag har testat med F305 i bilfönstret och den visade farten/tempot är väldigt stabilt, ändrar sig inte alls på en sträcka av nästan 2km med farthållaren på ca 70km/h, stadsmiljö men med fri sikt mot himlen.
I denn