Quote from Guest on 21 November 2012, 22:21Jag tränade tidigare styrka och ingen löpning. Efter sommaren har jag tränat i princip bara löpning och ingen styrketräning. Nu har jag testat några pass igen på gymmet och nog bestämt mig för att det är löpning jag vill satsa på helt och hållet... MEN sa
Jag tränade tidigare styrka och ingen löpning. Efter sommaren har jag tränat i princip bara löpning och ingen styrketräning. Nu har jag testat några pass igen på gymmet och nog bestämt mig för att det är löpning jag vill satsa på helt och hållet... MEN sa
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 22:31Jag har testat på maxstyrka för några år sedan. Tyvärr vet jag inte om det gav så mycket just då. Tanken är att effekten i musklerna ska förbättras. Att fler muskelfibrer drar åt samma håll. Alltså ingen ökad muskelmassa.
Tror helt klart det finns gott
Jag har testat på maxstyrka för några år sedan. Tyvärr vet jag inte om det gav så mycket just då. Tanken är att effekten i musklerna ska förbättras. Att fler muskelfibrer drar åt samma håll. Alltså ingen ökad muskelmassa.
Tror helt klart det finns gott
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 22:36"djupa knäböj och en till övning(typ sista momentet i ett styrkelyft, från bröst till sträckta armar)"
Thrusters?
"djupa knäböj och en till övning(typ sista momentet i ett styrkelyft, från bröst till sträckta armar)"
Thrusters?
Quote from Catharina Brattlin on 21 November 2012, 22:43Manlig styrketräning?? Hur ser den ut, till skillnad från kvinnlig?
Musslan ska Du inte förakta alls! Den kommer åt muskler i sätet som Du inte får till i traditionella gymövningar, dvs muskler, som för benen ut åt sidorna. Varken benböj, benpress eller
Manlig styrketräning?? Hur ser den ut, till skillnad från kvinnlig?
Musslan ska Du inte förakta alls! Den kommer åt muskler i sätet som Du inte får till i traditionella gymövningar, dvs muskler, som för benen ut åt sidorna. Varken benböj, benpress eller
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 22:48Sista delen i stöt är den sista övningen jag inte vet namn på.. ungefär som två-armspress. Från bröst till sträcka armar + håll kvar någon sekund. Det är balanserandet av stången som är det intressanta i övningen. Aktiverar mycket bålmuskulatur.
Sista delen i stöt är den sista övningen jag inte vet namn på.. ungefär som två-armspress. Från bröst till sträcka armar + håll kvar någon sekund. Det är balanserandet av stången som är det intressanta i övningen. Aktiverar mycket bålmuskulatur.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 23:23Heja Sylvia 🙂
I min ungdom dansade jag jazzbalett vilket medförde tuff fysisk träning. På gymnasiet fick vi alla hålla varsin gymnastiklektion, och jag körde ett pass för klassen. Det var riktigt kul att se de atletiska grabbarna (frisbee, handboll, fo
Heja Sylvia 🙂
I min ungdom dansade jag jazzbalett vilket medförde tuff fysisk träning. På gymnasiet fick vi alla hålla varsin gymnastiklektion, och jag körde ett pass för klassen. Det var riktigt kul att se de atletiska grabbarna (frisbee, handboll, fo
Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 06:25Niklas: Du får väl köra musslan hemmavid då om du inte törs på gymet? 😉
Niklas: Du får väl köra musslan hemmavid då om du inte törs på gymet? 😉
Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 08:10Oskar, menar du någon av:
(militär)press - använder bara armarna
stötpress (push press) - armar och ben
överstöt (jerk) - en explosiv övning där man aktivt går under stången(Med reservation för att namn på övningar alltid varierar kraftigt, men ovanstå
Oskar, menar du någon av:
(militär)press - använder bara armarna
stötpress (push press) - armar och ben
överstöt (jerk) - en explosiv övning där man aktivt går under stången
(Med reservation för att namn på övningar alltid varierar kraftigt, men ovanstå
Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 08:23Perfekt Lars! Överstöt är övningen jag sökte, tack!
Perfekt Lars! Överstöt är övningen jag sökte, tack!
Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 08:42Finns ju bra skivstångsövningar för ben, rygg och axlar och där kan man ju då lasta på en del.
Mage brukar jag köra kneeling cable pulldown med vikter ifrån 40-70 kilo beroende på vilket utväxlingssystem kabeln använder. På mitt favoritgym innebär det do
Finns ju bra skivstångsövningar för ben, rygg och axlar och där kan man ju då lasta på en del.
Mage brukar jag köra kneeling cable pulldown med vikter ifrån 40-70 kilo beroende på vilket utväxlingssystem kabeln använder. På mitt favoritgym innebär det do