Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarathon på 10 veckor?
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle gärna vilja springa Stockholm Marathon i år och har dock inte börjat med träningen än. Hinner jag löpträna och klara maran nu när det är bara 10 veckor kvar? (Har sprungit halvmaran helt otränat för några år sen, och det gick på 2 timmar.)

Ps.

Du är ung, du löper redan (om än kortare än maran), du tränar annat inkl. skidåkning, du har redan lite tävlingsvana. Du kommer fixa maran. Inte lätt kanske, men du kommer fixa maran.

Tänk på att väldigt många här på Funbeat som skruvar sej inför sin för

Vad du behöver är nog ffa att träna på att springa länge (sakta men länge) - ett långpass i veckan som sakta går från 1 timma (kanske) till 2.5-3 timmar lugn löpning...

Som dom säger, maran börjar vid 3 mil...

Det hoppas jag, eftersom jag tänker springa den med mindre förberedelse än så nästa helg :D.

Skämt åsido, som tidigare sagt. Med den träning som du har i grunden kommer du att klara maran om du är lite seg i skallen. Hur snabbt det går och behagligt det

Har du anmält dig?????????????
Något säger mig att du kommer att få en lång promenad den 28:e maj så mitt tips får bli= Börja GÅ tidigt i loppet.

Hur man springer en maraton utan att träna:

http://andrewgertig.com/2011/01/how-to-hack-a-marathon-if-you-arent-a-runner/

Nu är TS långt ifrån otränad, har erfarenhet av halva distansen och det är nästan tre månader kvar. Det är en hel del tid att förbereda sig på om man inte förväntar sig några toppresultat.

Men ni kanske vet något om TS som inte jag vet?

En skillnad mellan TS och medelsvensson: liten, lätt, och baletträning. Jag tolkar det som en väldigt väl-anpassad kropp för långlöpning.
Klara: Jajjamensan, men är du nöjd med att ta dig runt under max-tid? Sub4: hade varit möjligt om du fått ett halvår

Det verkar inte finnas några större krav på tiden, så jag tror att det kommer att gå bra, MEN...

den största risken ser jag i att öka träningsdosen för snabbt. Det är stor risk att springa sönder kroppen om man försöker "springa i kapp" ett av de där 26-