Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarathon på 10 veckor?
You need to log in to create posts and topics.

Mjäh, jag kör hellre lite porslinstruck före löpningen annars är det lätt man gör en "mikaelekvallare"..

Man kan se det annorlunda.
Nu tänker jag på trådskaperskan.

Hon kanske vill fortsätta, då kan det vara mindre jobbigt med 2:a försöket om det 1:a ej slutar tillräckligt bra.

Själv föresatte jag mig en gång att springa 2 och sedan sluta.
1 kunde man ju a

Jag tror nog att det kan gå och springa ett marathon med 11 veckors förberedelse när man är så pass grundtränad som hon verkar.

Jag vet ju själv när jag gjorde klassikern genom att skifta gren efterhand som man klarat av de olika momenten att det gick o

Oj Micke, 40-50 km löpning/vecka om man ska delta i millopp!?? Jag vet inte vad du menar med bara "ta sig igen" men jag är rätt komfortabel med en mil (jag gör det inte med lätthet men jag har gjort det flera gånger och vet att distansen inte är ett probl

Tycker nog oxå Micke överdriver träningsmängden som behövs för att utföra de olika distanserna. Själv skulle jag bara "få lov" att tävla på mildistansen, men jag tänkte då klara mitt andra marathon den 28 maj.

Tittar man exempelvis på Schalkais (hur tusa

Jag tycker Christers förslag var det bästa hitintills. Och eftersom jag inte föreslår något annat själv, det fortsatt bästa förslaget. Om du hinner upp till 3 timmars långpass innan loppet samt kanske 2 löppass till per vecka, så undrar jag om du inte eve

6-7 mil i veckan för att kunna genomföra en tävling på 2 mil? Det var bland det dummaste jag har hört. Om man inte har för avsikt att försöka vinna den.

Jag sa om man vill göra mer än att ta sig igenom loppet.

Panikträning eller försöka att snabbt komma i form med intervaller är allt för vanligt. Ska göra mig ännu mer ovän med er genom att säga att om man springer under 30km per vecka så har inte interva

Vilket knappast är i linje med vad TS var ute efter så varför försöka göra sig märkvärdig?

Jag tror att färre än 2% av de som springer Göteborgsvarvet ligger på en regelbunden träningsmängd om 6-7 mil i veckan.