Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarathon på 10 veckor?
You need to log in to create posts and topics.

Den finns en gammal ”regel” som säger att man skall träna 4 x längre/vecka än den sträcka man skall tävla på.

Med det menar man att man skall kunna springa den distansen på ”motsvarande sätt” som en kortare distans. Som exempel, springer man tex en mil

Hon har inte svarat på min fråga om hon verkligen är anmäld??????????
Kanske ger det sig av sig själv att hon får sikta på 2012 års upplaga.

Jag sprang Stockholm marathon 2010 på ~4:15, inte någon kanontid kanske men jag njöt hela vägen och led inga men efteråt heller. Jag sprang väldigt kort och långsamt tre gånger i veckan under december, sedan var jag skadad och löpvilade till mitten på apr

Elin: du som verkar vara en bra sierska, kommer jag då att klara halvmaran om 7 veckor? 🙂

*kikar in i spåkulan*
Ja, om du håller ditt onda i schack så det inte blir värre. Du klarar den nog i vilket fall som helst men det verkar dumt att köra sönder sig.

Attans! Ska inte sierskor, horoskop, m.m bara innehålla saker man blir glad av att höra? (#)

😉

2008 sprang jag en del på hösten fram till november.
Då marathonet 2009 (som jag hade anmält mig till) närmade sig så räknade jag bort det.
Men dagen innan kändes kroppen topp och jag mysjoggade en, två kilometer och kände på löpsteget.

Då dagen D kom ha

Går det verkligen att ådra sig så tråkiga skador på ETT lopp? Min känsla är att det är det härt eviga träningsnötandet som ger skador efter många pass.

Visst, man kan vricka foten, kanske sträcka sig? Men något annat som kan ge permanent skada, vad riske

Jag kan ta en kompis som anmälde sig till maran och sprang den i stort sett otränad. Han gick in på 4:30:00 eller liknande.

Under maran då han var otränad bildades tydligen mikrofrakturer. Kroppen försökte laga dessa under de kommande veckorna, men iom a

Jag håller med Micke. Detta är ingen grej som man bara gör... Klart det går och det är beundransvärt att personer utan kontinuerlig löpträning underkastar sig och tar sig igenom ett mara. Jag hade satsat på nästa år och startat redan nu och gjort en rikti