Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarathon på 10 veckor?
You need to log in to create posts and topics.

Skärp dig Kjell.

Vet du Mou Mou - det kommer gå galant för dig!!!
Ut och ha KUL (H:)

Risken för skador är inte direkt hög med tanke på den träningsbakgrunden. Spring och ha kul, du kommer definitivt klara det.

Nyckelpass, som många nämnt -Långpass som du gradvis ökar till 3h. Om du blir sänkt av att springa +2h kan du istället springa ty

Men hallå Kjell??? Vad hände med den glade skiten? 🙂

Det måste ändå vara upp till var och en vad man kallar sig, det finns ingenting som säger att du är en Kjell åström bara för att du skrivit det.

Man måste väl ändå visa varandra respekt även på ett

Sprang första passet i helgen. 90min i lungt tempo (16km). Kändes rätt så skönt så jag tror att jag klarar av att springa 2mil.

Jag behöver öka på mitt distanspass. Kommer nog att se ut ungefär så här... tror ni det är vettigt?

v12 20 km
v13 22 km
v14

Du verkar vara en naturbegåvning! Det viktigaste är att du gör dina långpass. Sen är det riskabelt att fila med kvalité när du inte har en löpgrund. Det du skulle kunna gör är att köra lite lopp i tänkt halvmarafart. Alltså lopp på kanske 1000m där du spr

Borttaget inlägg (om pass över tre mil).

Träningen hittils:

v11
1 distans pass: 16 km (1:30) <- första löppass iår
10 annat pass: konståkning/dans (ca 10 timmar)

v12
1 distans pass: 16 km (1:25)
1 teknik pass: löpskolning med filmning (3 timmar)
10 annat pass: konståkning/dans (ca 10 timmar)

Ruskigt snabba långpass, halvmaran på 1:45 ser ju ut att vara i hamn redan. Om målet bara är att komma runt, kanske du skall springa lite långsammare på långpassen, så du inte drar på dig någon skada innan sommaren?

vad snabb du är! Kanon bra!