Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarathon på 10 veckor?
You need to log in to create posts and topics.

v14 (bortrest)
1 distans pass: 29,5km (2:40)
10 annat pass: konståkning/dans/skidor (ca 10 timmar)

v15
1 distans pass: 30,5km (2:45) <-första 3mil+ pass någonsin
1 lång intervall (ca 30min + 40min jogg)
10 annat pass: konståkning/dans (ca 10 timmar)

du kommer fixa maran med kanon tid!

Anmälde du dig utan att ange meriter? I så fall är det nog dags att diskutera startgrupp med kansliet, för annars hamnar du nog väldigt långt bak.

Tack! Ska springa Kungsholmen runt om några veckor och hoppas kunna seeda mig till startgrupp D (1:45 eller bättre på halvmaran, 1:30 för startgrupp C), just nu ligger jag i F.

De där träningstiderna borde placera dig i D redan, om nu inte kansliet kräver dokumenterade tävlingsresultat.

Tittade på Boston Marathons kvaltider, 3:40:59... det vore en dröm!

Jag har varit skadefri och kört 2 löp pass, varav en distans pass senast 6 veckor. Någon som kan tipsa om hur jag kan lägga upp träningen för återstående 4 veckor så att jag har en chans

Du kan ju träna på 3:40... Du borde ha högre mål på marat än den tiden. 🙂

Jag springer just nu med en grupp som satsar på 3:30, jag hänger med men tycker det är lagom jobbigt. 3 mil funkar, men eftersom jag är så pass ny till löpning, har jag ingen aning om ifall jag klarar maran på den tiden.

Funderar på att hänga med 3:45 fa

Ingen har energi kvar sista milen (H)
Varför inte spänna bågen högt och hänga på farthållaren för 3:30 och hellre släppa efter halva distansen? För har du hängt på en grupp i tre mil som tränar för 3:30 så ska det väl gå med en farthållare också...

Det är svårt att ta igen tid som man har såsat bort i början. Är det 3.30 som är målet är det bättre att gå på det och släppa om det inte går. Eller göra som du säger, men du kan sannolikt inte räkna med att avsluta med en mil i neråt 40minuterstempo för