Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 18:25Träningar senaste veckorna:
v16
1 distans pass: 28,5km (2:25)
1 terrängpass: (ca 60min)
10 annat pass: konståkning/dans (ca 10 timmar)v17
1 distans pass: 32,5km (2:50)
1 cykel pass: (ca 120min)
10 annat pass: konståkning/dans (ca 10 timmar)Jag ska s
Träningar senaste veckorna:
v16
1 distans pass: 28,5km (2:25)
1 terrängpass: (ca 60min)
10 annat pass: konståkning/dans (ca 10 timmar)
v17
1 distans pass: 32,5km (2:50)
1 cykel pass: (ca 120min)
10 annat pass: konståkning/dans (ca 10 timmar)
Jag ska s
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 07:58Dagen efter? Vila, eller gör i alla fall något annat än löpning. Antar att du tänker köra max på halvmaran.
Dagen efter? Vila, eller gör i alla fall något annat än löpning. Antar att du tänker köra max på halvmaran.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 07:59Spring på max på kungsholmen så får du en tid du kan seeda dig till bättre startgrupp på maran. När du kommit i mål kan du (efter dricka och mat) jogga i LUGNT tempo 4-5k. Det gör att du får in volymen samt påskyndar återhämtningen för muskler. Men det är
Spring på max på kungsholmen så får du en tid du kan seeda dig till bättre startgrupp på maran. När du kommit i mål kan du (efter dricka och mat) jogga i LUGNT tempo 4-5k. Det gör att du får in volymen samt påskyndar återhämtningen för muskler. Men det är
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 10:01Hmm, max fart på halvmaran... har ingen aning om hur fort jag kan springa då jag har aldrig maxat på den distansen.
Har mest bara sprungit 3mil pass runt 5:10 tempo...
Hmm, max fart på halvmaran... har ingen aning om hur fort jag kan springa då jag har aldrig maxat på den distansen.
Har mest bara sprungit 3mil pass runt 5:10 tempo...
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 10:15Exakt! Strunt i tider och klocka, men ta ut dig så att du är riktigt trött när du kommer i mål. Du skall springa i en obekväm fart hela vägen 🙂 Inte bara springa som vanligt och lägga in en 100m spurt.
Orsaken till detta är att du kommer få ett fint tr
Exakt! Strunt i tider och klocka, men ta ut dig så att du är riktigt trött när du kommer i mål. Du skall springa i en obekväm fart hela vägen 🙂 Inte bara springa som vanligt och lägga in en 100m spurt.
Orsaken till detta är att du kommer få ett fint tr
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 10:25För att förtydliga lite:
I en mara springer du på långsamma muskelfibrer. När dessa har utmattats i slutet av loppet (säg 25-35k), går kroppen över på att rekrytera snabbare, närliggande fibrer. Därför är det viktigt att stimulera närliggande fibrer som
För att förtydliga lite:
I en mara springer du på långsamma muskelfibrer. När dessa har utmattats i slutet av loppet (säg 25-35k), går kroppen över på att rekrytera snabbare, närliggande fibrer. Därför är det viktigt att stimulera närliggande fibrer som
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 12:44Som g-man så träffande beskriver. Du skall ta i...
För mig betyder detta att man är trött redan mellan 5 o 10k och verkligen kämpar mellan 15-20k.
Fart: tag din bästa miltid och lägg på 3 s/km. Du hade 5:10/km på 30k på träning, kan en bra halvmarafart
Som g-man så träffande beskriver. Du skall ta i...
För mig betyder detta att man är trött redan mellan 5 o 10k och verkligen kämpar mellan 15-20k.
Fart: tag din bästa miltid och lägg på 3 s/km. Du hade 5:10/km på 30k på träning, kan en bra halvmarafart
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 00:16Tack tack! Man blir nästan lite rädd för hur detta ska gå och ifall kroppen klarar av... jag tror jag springer mina back intervaller på 4:45, och då är jag trött redan efter 30min...
Har ingen anning om hur fort jag springer på mil passen, då jag är ny t
Tack tack! Man blir nästan lite rädd för hur detta ska gå och ifall kroppen klarar av... jag tror jag springer mina back intervaller på 4:45, och då är jag trött redan efter 30min...
Har ingen anning om hur fort jag springer på mil passen, då jag är ny t
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 13:06@G-Man och Kalle Karlberg
Väldigt intressant att läsa om era tips för halvmaran som förberedelselopp. Ni har ju bägge imponerande tider så jag utgår ifrån att den ni skriver om att satsa hårt på Kungsholmen är en bra strategi om man vill förbereda sig på
@G-Man och Kalle Karlberg
Väldigt intressant att läsa om era tips för halvmaran som förberedelselopp. Ni har ju bägge imponerande tider så jag utgår ifrån att den ni skriver om att satsa hårt på Kungsholmen är en bra strategi om man vill förbereda sig på
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 13:19Det ligger mycket i det han säger. "Tufft -men inte max" beror på hur tränad man är. Jag rekommenderar Mou Mou att springa så snabbt hon kan på Kungsholmen eftersom hon endast har tränat uthållighet men ingen snabbhet. Det gör att det inte kan gå så snabb
Det ligger mycket i det han säger. "Tufft -men inte max" beror på hur tränad man är. Jag rekommenderar Mou Mou att springa så snabbt hon kan på Kungsholmen eftersom hon endast har tränat uthållighet men ingen snabbhet. Det gör att det inte kan gå så snabb