Quote from Funbeat user on 16 February 2015, 21:28Under många år har jag använt Puma Roadracer till alla tävlingar från 5km till marathon med gott resultat, men nu verkar den inte finnas längre. Många verkar nöjda med Adidas Adios, så jag kommer nog att prova ett par sådana nästa gång.
Under många år har jag använt Puma Roadracer till alla tävlingar från 5km till marathon med gott resultat, men nu verkar den inte finnas längre. Många verkar nöjda med Adidas Adios, så jag kommer nog att prova ett par sådana nästa gång.
Quote from Funbeat user on 17 February 2015, 08:15Tibor > Inga problem! 🙂
Pontus > Adios kanske kan vara något at testa också! Tack för tips!
Tibor > Inga problem! 🙂
Pontus > Adios kanske kan vara något at testa också! Tack för tips!
Quote from Elias Engqvist on 17 February 2015, 11:03Som sagt, skor är väldigt individuellt men jag tycker du ska kolla på Salming Distance!
http://store.salming.com/shoes/men
Som sagt, skor är väldigt individuellt men jag tycker du ska kolla på Salming Distance!
http://store.salming.com/shoes/men
Quote from Funbeat user on 23 February 2015, 21:39Sprang min första mara i fastwitch. Perfekt sko i balansen mellan lätt, dämpad och rejsig. Jag velade många gånger innan loppet men det blev rätt. Annars tränar jag mest distans i Mirage men viktfördelen till fastwitch fällde avgörandet att använda dem oc
Sprang min första mara i fastwitch. Perfekt sko i balansen mellan lätt, dämpad och rejsig. Jag velade många gånger innan loppet men det blev rätt. Annars tränar jag mest distans i Mirage men viktfördelen till fastwitch fällde avgörandet att använda dem oc
Quote from Funbeat user on 24 February 2015, 19:20Vill man ha en lätt men ändå väldämpad sko vill jag slå ett slag på Hoka Clifton.
Ser tung ut men väger mellan Fastwitch och Miragen. Faktiskt närmare Fast.http://www.ultramarathonrunningstore.com/Hoka-CLIFTON-Road-Running-Shoes-p/hokaclifton.htm
Vill man ha en lätt men ändå väldämpad sko vill jag slå ett slag på Hoka Clifton.
Ser tung ut men väger mellan Fastwitch och Miragen. Faktiskt närmare Fast.
http://www.ultramarathonrunningstore.com/Hoka-CLIFTON-Road-Running-Shoes-p/hokaclifton.htm
Quote from Funbeat user on 24 February 2015, 21:50Jag gillar Adidas och springer i Adios 2 men om du inte är van med tunna skor eller längre distanser känns det bara dumt att riskera något och använda för tunna skor. Jag skulle testa Boston (eller liknande sko från annat märke). Lycka till.
Jag gillar Adidas och springer i Adios 2 men om du inte är van med tunna skor eller längre distanser känns det bara dumt att riskera något och använda för tunna skor. Jag skulle testa Boston (eller liknande sko från annat märke). Lycka till.
Quote from Funbeat user on 25 February 2015, 07:50Bra där Jan-Erik.
Bra där Jan-Erik.
Quote from Funbeat user on 26 February 2015, 17:29När jag har sprungit maraton, har jag alltid sprungit i mina bästa träningsskor. Ett par skor som jag är van vid. Som jag vet både fungerar i solsken och värme likaväl som i regn och kyla.
Faktiskt har det varit samma skor som jag använder i Lidingöloppe
När jag har sprungit maraton, har jag alltid sprungit i mina bästa träningsskor. Ett par skor som jag är van vid. Som jag vet både fungerar i solsken och värme likaväl som i regn och kyla.
Faktiskt har det varit samma skor som jag använder i Lidingöloppe
Quote from Funbeat user on 27 February 2015, 10:36Roligt att det poppar upp så många olka tankar och tips kring skor, intressant att det finns så många olika tankesätt.
Vissa vill ha sina trotjänare på fötterna, och andra som mig, vill ha ett par som man anväder sparsamt för att kanske få en kick och at
Roligt att det poppar upp så många olka tankar och tips kring skor, intressant att det finns så många olika tankesätt.
Vissa vill ha sina trotjänare på fötterna, och andra som mig, vill ha ett par som man anväder sparsamt för att kanske få en kick och at
Quote from Funbeat user on 3 March 2015, 08:08Brooks pure connect är den bästa maraskon jag haft. Har sprungit ut 4 par. Möjligtvis att din vikt gör att den straffar ut sig på 42k. Men kan rekommenderas till halvmaran för dig.
Min rekommendation blir Brooks flow. Också en sjukt skön sko!
Lycka till
Brooks pure connect är den bästa maraskon jag haft. Har sprungit ut 4 par. Möjligtvis att din vikt gör att den straffar ut sig på 42k. Men kan rekommenderas till halvmaran för dig.
Min rekommendation blir Brooks flow. Också en sjukt skön sko!
Lycka till