Quote from Guest on 17 May 2011, 22:40Ser precis dokumentären om Marathonpojken Bhudia Sing som har sprungit 48 marathon. Vid 4 års ålder sprang han ett 70 km lopp där han nästan pressades till döds av fosterföräldrarrna för pengars skull.
http://www.expressen.se/nyheter/1.687301
http://www
Ser precis dokumentären om Marathonpojken Bhudia Sing som har sprungit 48 marathon. Vid 4 års ålder sprang han ett 70 km lopp där han nästan pressades till döds av fosterföräldrarrna för pengars skull.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 22:50jag ser också- tänk vad pengar gör med människor!
jag ser också- tänk vad pengar gör med människor!
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 09:08Jag tittade också - men pallade inte att se klart, det var så plågsamt att se. Hur gick det gör honom? Hur slutade programmet?
Jag tittade också - men pallade inte att se klart, det var så plågsamt att se. Hur gick det gör honom? Hur slutade programmet?
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:23"där han nästan pressades till döds av fosterföräldrarrna för pengars skull"
Det är ju ens egna uppfattning. Personen som talar om coachen Biranchi och känner honom mycket väl lägger inte fram det så. Kan vara värt att själv kolla för att själv få en u
"där han nästan pressades till döds av fosterföräldrarrna för pengars skull"
Det är ju ens egna uppfattning. Personen som talar om coachen Biranchi och känner honom mycket väl lägger inte fram det så. Kan vara värt att själv kolla för att själv få en u
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 13:23Det var onekligen en gripande doku. Den var också bra på det sättet att den inte tog ställning - det överlåts åt tittaren.
Det är för mig svårt att tycka eller döma efter att ha sett den här filmen. Kulturen och villkoren i Indien vet jag för lite om för
Det var onekligen en gripande doku. Den var också bra på det sättet att den inte tog ställning - det överlåts åt tittaren.
Det är för mig svårt att tycka eller döma efter att ha sett den här filmen. Kulturen och villkoren i Indien vet jag för lite om för
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 14:21Han lever numera (när dokumentären slutar) med sin mamma på helgerna och på en statlig skola med ett statligt stipendium för idrottstalanger under veckorna.
Man får väl hoppas att de vuxnas idioti inte har förstört pojken helt och hållet. Det var så mång
Han lever numera (när dokumentären slutar) med sin mamma på helgerna och på en statlig skola med ett statligt stipendium för idrottstalanger under veckorna.
Man får väl hoppas att de vuxnas idioti inte har förstört pojken helt och hållet. Det var så mång
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 14:31"Och jag tror att vi kommer att få höra mer om Budhi Singh i framtiden"
Det mest troliga scenariot är väl att han aldrig kommer att bli någon vuxen löpare på grund av en helt söndersprungen kropp... säger jag utan att ens ha sett filmen visserligen.
"Och jag tror att vi kommer att få höra mer om Budhi Singh i framtiden"
Det mest troliga scenariot är väl att han aldrig kommer att bli någon vuxen löpare på grund av en helt söndersprungen kropp... säger jag utan att ens ha sett filmen visserligen.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 15:17Vad bra då. Piska på era barn så kanske de också kan springa långt.
Stackars barn.
Vad bra då. Piska på era barn så kanske de också kan springa långt.
Stackars barn.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 15:23Att vi kommer att få höra mer om honom behöver ju inte nödvändigtvis handla om att han kommer utmärka sig som löpare - kanske författare där han ger sin syn och reflektioner på vad hans ännu oavslutade barndom inneburit
Att vi kommer att få höra mer om honom behöver ju inte nödvändigtvis handla om att han kommer utmärka sig som löpare - kanske författare där han ger sin syn och reflektioner på vad hans ännu oavslutade barndom inneburit
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 15:46Stängde av dokumentären precis när han kollapsat efter 67 km löpning.
Enligt mig kändes det inte alls som något äkta hos Budhia och att han mer eller mindre tvingades springa så långa sträckor i PR- syfte för styvpappan.
Han behövde all publicitet och p
Stängde av dokumentären precis när han kollapsat efter 67 km löpning.
Enligt mig kändes det inte alls som något äkta hos Budhia och att han mer eller mindre tvingades springa så långa sträckor i PR- syfte för styvpappan.
Han behövde all publicitet och p