Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 17:22Jag stängde av lite efter att han skulle köra sin PR-march några minuter efter kollapsen på 67 km. Jag har oerhört blandade känslor inför hela historien.
Han blev utnyttjad men samtidigt hyllad som hjälte
Han riskerade att förstöra sin kropp i ett känsli
Jag stängde av lite efter att han skulle köra sin PR-march några minuter efter kollapsen på 67 km. Jag har oerhört blandade känslor inför hela historien.
Han blev utnyttjad men samtidigt hyllad som hjälte
Han riskerade att förstöra sin kropp i ett känsli
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 17:35Han levde inte ett speciellt bra liv innan Biranchi Das upptäckte hans talang.
Budhia Singh var en av Indiens hundratusentals barn som levde i slummen och med en mor som inte hade råd att ta hand om honom, blev han adopterad till först en man som slog ho
Han levde inte ett speciellt bra liv innan Biranchi Das upptäckte hans talang.
Budhia Singh var en av Indiens hundratusentals barn som levde i slummen och med en mor som inte hade råd att ta hand om honom, blev han adopterad till först en man som slog ho
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 17:42Lite inne på ditt spår, Tord.
Fast allting är så svårt att veta, hur tänkte egentligen Das, vad ville han få ut av det hela? Var det bara för egen vinning eller ville han att området skulle få det bättre, eller pojken? Hur tänkte pojken mitt i det hela?
Lite inne på ditt spår, Tord.
Fast allting är så svårt att veta, hur tänkte egentligen Das, vad ville han få ut av det hela? Var det bara för egen vinning eller ville han att området skulle få det bättre, eller pojken? Hur tänkte pojken mitt i det hela?
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 19:07Jag tittade från början till slut på den här dokumentären (känns konstigt att behöva säga det. Varför stänger man av mitt i?).
Jag har varit i Indien flera gånger och det här programmet väckte många minnen till liv. Hela storyn är landet i ett nötskal. M
Jag tittade från början till slut på den här dokumentären (känns konstigt att behöva säga det. Varför stänger man av mitt i?).
Jag har varit i Indien flera gånger och det här programmet väckte många minnen till liv. Hela storyn är landet i ett nötskal. M
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 19:17En sak är jag säker på efter att ha sett filmen. Barn ska inte springa så långt! Det spelar ingen roll om man är fattig. De vuxna skall skydda barn från såna extremer.
Det var i alla fall fint att han verkade ha det bra på slutet.
En sak är jag säker på efter att ha sett filmen. Barn ska inte springa så långt! Det spelar ingen roll om man är fattig. De vuxna skall skydda barn från såna extremer.
Det var i alla fall fint att han verkade ha det bra på slutet.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 20:14Det går att köpa barn för 600$ så vad är det som är underligt?
Det går att köpa barn för 600$ så vad är det som är underligt?
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 08:26Intressant diskussion här - jag har indiskt påbrå dock är uppvuxen i malaysia. Blev ledsen när jag såg vad hände till lilla pojken just efter de 64/65 km...
Är inne i Mikaels linje där - en diskussion hemma med maken ( svensk)
där vi hade olika åsikter
Intressant diskussion här - jag har indiskt påbrå dock är uppvuxen i malaysia. Blev ledsen när jag såg vad hände till lilla pojken just efter de 64/65 km...
Är inne i Mikaels linje där - en diskussion hemma med maken ( svensk)
där vi hade olika åsikter
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 08:39Jag är emot barnarbete oaktat om det är vägbyggen, mattknytning eller ultralöpning. Att försvara en slags barnarbete med att de då slipper en annan sorts är inte ett moraliskt hållbart argument.
Jag är emot barnarbete oaktat om det är vägbyggen, mattknytning eller ultralöpning. Att försvara en slags barnarbete med att de då slipper en annan sorts är inte ett moraliskt hållbart argument.
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 09:18Jag anser att vi inte är i positionen att bedöma vad som är moraliskt eller inte i det här fallet.
Vad moral är för dig kan vara nåt helt annat för en annan person.
Om vi tar ett exempel som adoption. Skulle det vara bättre om barn levde på gatan elle
Jag anser att vi inte är i positionen att bedöma vad som är moraliskt eller inte i det här fallet.
Vad moral är för dig kan vara nåt helt annat för en annan person.
Om vi tar ett exempel som adoption. Skulle det vara bättre om barn levde på gatan elle
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 14:58Klart vi är i position att bedöma vad som är moraliskt i detta fall. Barnens rättigheter är inte relativa. De är fastslagna av FN och nästan alla är överrens om dom. En relativ syn på moral och regler öppnar för att det är ok med dödsstraff, hedersmord,
Klart vi är i position att bedöma vad som är moraliskt i detta fall. Barnens rättigheter är inte relativa. De är fastslagna av FN och nästan alla är överrens om dom. En relativ syn på moral och regler öppnar för att det är ok med dödsstraff, hedersmord,