Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 15:23Sonik: Vad du säger är alltså att det majoriteten anser vara moraliskt rätt automatiskt är den sanna moralen.
Om majoriteten vill våldta minoriteten är det moraliskt försvarbart enligt samma resonemang. Ett drastiskt exempel, men vill bara visa hur fel
Sonik: Vad du säger är alltså att det majoriteten anser vara moraliskt rätt automatiskt är den sanna moralen.
Om majoriteten vill våldta minoriteten är det moraliskt försvarbart enligt samma resonemang. Ett drastiskt exempel, men vill bara visa hur fel
Quote from Elias Engqvist on 19 May 2011, 16:17Menar du att demokrati är fel?
Menar du att det finns en absolut sanning om vad som är moraliskt?
Menar du att demokrati är fel?
Menar du att det finns en absolut sanning om vad som är moraliskt?
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 19:55Inte att majoriteten skall bestämma vad som är rätt... Utan att i demokratisk ordning skapa regler som också tar hänsyn till minoriteter. Eller hur? Det är ju så det går till. Men rätt, mänsklig rätt och barns rätt är skapade av människor för alla överall
Inte att majoriteten skall bestämma vad som är rätt... Utan att i demokratisk ordning skapa regler som också tar hänsyn till minoriteter. Eller hur? Det är ju så det går till. Men rätt, mänsklig rätt och barns rätt är skapade av människor för alla överall
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 21:10Jag kan bara inte tänka mig att en 4 årings kropp, leder & muskler är färdigutvecklade till att springa Marathon och Ultralopp.
Det måste ju skada utvecklingen i skelletet på någon sätt.
Jag kan bara inte tänka mig att en 4 årings kropp, leder & muskler är färdigutvecklade till att springa Marathon och Ultralopp.
Det måste ju skada utvecklingen i skelletet på någon sätt.
Quote from Catharina Brattlin on 19 May 2011, 21:47Jag blev lika berörd av dokumentären första gången jag såg den. Det är minst nåt år sen.
Utan att värdera innehållet på något sätt så, nog fick han det bättre än vad många, med honom, jämnåriga kastlösa flickor har det i Indien? Som redan som små måste f
Jag blev lika berörd av dokumentären första gången jag såg den. Det är minst nåt år sen.
Utan att värdera innehållet på något sätt så, nog fick han det bättre än vad många, med honom, jämnåriga kastlösa flickor har det i Indien? Som redan som små måste f