Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon som vet om det finns något träningsprogram för att bli snabbare på Marathon under 3.30 på cirka 10 veckor? Många program startar på noll, för att bli en marathonlöpare, men jag är redan marathonlöpare och har ett pers på 3:28 från i år. Jag har koll

Tommy - du är ju redan god för under 3:30 😉

Kör lite intervaller med oss klubben på tisdagarna (18:00) i Pildamsparken, så har du bra träning.

Så bra som det gick för dig på Broloppet så ska du snarare kika på 3:10-3:15 tider.

Tack för tipset Csaba. Det är nog just intervall som jag behöver mest. Jag har dålig självdisciplin då det gäller intervall, så det är nog möjligt att jag tittar in på tisdagar.
3:10 - 3.15 låter som en våt dröm. Mitt närmaste möjliga mål och förhoppn

http://www.runnersworld.com/cda/smartcoach/1,7148,s6-238-277-278-0-0-0-0-0,00.html

Toppen Micke. Det ser spännande ut.

TT

Ett program som funkat för mig (2:47) och Måns Höiom (2:23) är hans brorsas 9v-upplägg som beskrivs i intervjun http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=9148 , rekommenderas att provas åtminstone en gång...

/Petri

Micke (eller alla andra) har du/ni erfarenhet av Smartcoach själv? Jag har tittat lite på deras program men tycker att det är så monotont med avseende på sträcka och tempo. Typ 13km easy/13km easy/11km med tempo/13km easy/13km easy/32km LR och nästan samm

Oj, Petri, jag får nog ta en gel bara av att läsa om de träningsmängderna. Och kanske längtar jag lite också... Det är imponerande att han (och kanske även du, det vet jag ju inte) lyckas genomföra det utan att knapra in på familjetiden. Jag antar att det

Jag kör FIRST nu inför Arctic circle marathon. Mål är 2:55, pers sedan tidigare 3:25. Programmet är hårt trots att det "bara" är tre löppass i veckan. Det är tre kvalitetspass där intervallerna minst sagt är _snabba_, men jag har tagit i under våren och j

Hej Jenny.
Pete Pfitzingers program ser mer varierande ut som du säger. Jag ska titta lite närmare på upplägget. Tolv veckor är perfekt eftersom jag ska springa Thorshavns marathon den 5 september. Jag hittade olika program på nätet som jag ska fördjupa m