Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis kört första veckan på FIRST marathonprogram.

För mig går intervallerna ruskigt fort, jag var tvungen att köra långsammare för jag klarar inrte springa så fort.

Snabbdistanspasset gick fort men det var ok.

Långpasset var helt ok, jag råka

Jag vill gärna slå ett slag för FIRST.
Förbättrade mig från 2:40 - 2:28 på Lidingö och från 1:38 - 1:34 på Gbg-varvet. Hade blivit ännu bättre om inte värmen satt stopp på Gbg (känns det somi alla fall). Min kropp behöver i allmänhet 48h för att vara i fu

Ni som kört FIRST, har ni skjutit in nån backträning i era program? Fudnerar om jag borde det till Lidingö men vet inte vilket av passen som är lämligast; intervallerna, snabbdistansen eller långpasset.

Till Lidingö? All of the above... 😉

Jag skulle inte rekommendera FIRST till någon person.

Micke, berätta varför inte.

TT

Angående FIRST

Visst kan du nå en viss nivå genom att bara köra kvalitetspass och försöka få in det aerobiska arbetet på något annat ställe. Däremot kommer den "löp" fysik du bygger upp ha en begränsad varaktighet, och troligen även betyda att du får en

Jenny, måste jag välja mellan familjen och löpningen väljer jag bort...Funbeat.

/Petri

Micke, svårt att slå hög volym kanske, men jag tycker nog problemet är det omvända mot det du beskriver. Nämligen att alla amatörer som jag, med familj, jobb, kompisar, hobbies och utan talang väljer att kolla på yppersta eliten. Det är meningslöst att ha

Micke: Jag tycker du är en smula elitistisk i din approach.
Anledningen att jag började med FIRST var att slippa skador (ett stycke sprängd menisk och upprepade benmärgsödem). Det har funkat svinbra för mig och jag har överträffat mig själv varje lopp hit