Quote from Guest on 25 March 2009, 17:10Hej!
Jag har planerat att springa mitt första Marathon i vår, det kommer bli i Köpenhamn 24/5. Tänkte höra om ni har några bra träningstips inför maran och vad man ska tänka på? Också om det är brottom med att anmäla sig..om platserna tar slut?Kram på e
Hej!
Jag har planerat att springa mitt första Marathon i vår, det kommer bli i Köpenhamn 24/5. Tänkte höra om ni har några bra träningstips inför maran och vad man ska tänka på? Också om det är brottom med att anmäla sig..om platserna tar slut?
Kram på e
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 17:20Massa info här...
http://www.copenhagenmarathon.dk/1we.aspx
och här...
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=313416Men är det inte lite sent att börja träna för maran nu när det är två månader kvar? Börja klämma in långpass nu så riskerar
Massa info här...
http://www.copenhagenmarathon.dk/1we.aspx
och här...
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=313416
Men är det inte lite sent att börja träna för maran nu när det är två månader kvar? Börja klämma in långpass nu så riskerar
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 17:26Jag vill inte heller vara neggo men kollar man din kalender har du sprungit 12 pass dom senaste 3 månaderna.. Det känns inte som den ultimata grunden för en mara.
Jag vill inte heller vara neggo men kollar man din kalender har du sprungit 12 pass dom senaste 3 månaderna.. Det känns inte som den ultimata grunden för en mara.
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 17:28Kör Berlin marathon i september istället så hinner du träna lite innan.
Kör Berlin marathon i september istället så hinner du träna lite innan.
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 17:37Försök lägga på dig 5 - 6 långdistanspass om minst 30 km/st innan maran. Det borde gå att knöka in före24 maj. Lycka till med första maran!
Försök lägga på dig 5 - 6 långdistanspass om minst 30 km/st innan maran. Det borde gå att knöka in före24 maj. Lycka till med första maran!
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 21:51Oj, är det så illa? Kanske lite sent påtänkt men jag ska nog försöka iaf 🙂 Får testa ett långt träningspass och se hur det går. Det var någon som sa till mig att träna på halva distansen och bara springa hela sträckan 1 eller 2 gånger?
Oj, är det så illa? Kanske lite sent påtänkt men jag ska nog försöka iaf 🙂 Får testa ett långt träningspass och se hur det går. Det var någon som sa till mig att träna på halva distansen och bara springa hela sträckan 1 eller 2 gånger?
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 21:58Om du har som målsättning att bara ta dig runt löpandes så behöver du inte springa hela 42 km före första maran. Däremot rekommenderar jag att köra åtminstone något eller några träningspass uppemot 35 km.
Om du har som målsättning att bara ta dig runt löpandes så behöver du inte springa hela 42 km före första maran. Däremot rekommenderar jag att köra åtminstone något eller några träningspass uppemot 35 km.
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 22:38Ja som Micke sa, klarar du 30-35 km utom tävlan så går den sista milen på Maran på rent adrenalin.
Problemet är väl att det inte bara är att springa 10 km på måndag och sen 20 km på onsdag och sen tro att det ska gå utan problem. Egentligen ska man ju öka
Ja som Micke sa, klarar du 30-35 km utom tävlan så går den sista milen på Maran på rent adrenalin.
Problemet är väl att det inte bara är att springa 10 km på måndag och sen 20 km på onsdag och sen tro att det ska gå utan problem. Egentligen ska man ju öka
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 08:35Fokusera på att långsamt bygga upp till ett långt pass i veckan. 10% regeln är bra tycker jag. 30 km pass är målet för mig förra året och det kändes som om det räckte. Långpassen är enligt min erfarenhet den absoluta nyckeln till ett någorlunda angenämt m
Fokusera på att långsamt bygga upp till ett långt pass i veckan. 10% regeln är bra tycker jag. 30 km pass är målet för mig förra året och det kändes som om det räckte. Långpassen är enligt min erfarenhet den absoluta nyckeln till ett någorlunda angenämt m
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 08:40"Sedan tror jag att man kan klara av ett maraton på lite djävlar anamma och bristande träning. "
Visst kan man det. Men better safe then sorry med skador och liknande.
"Sedan tror jag att man kan klara av ett maraton på lite djävlar anamma och bristande träning. "
Visst kan man det. Men better safe then sorry med skador och liknande.