Quote from Linnea Olsson on 26 March 2009, 16:01Hillevi.
Vad jag vet så har det aldrig varit fullt till Köpenhamns Marathon. I år siktar arrangörerna på att få ihop 10.000 löpare och just nu är det knappt 6000 löpare som har anmält sig.
Vi ses där.TT
Marathonlöpning är den bästa drogen. 🙂
Hillevi.
Vad jag vet så har det aldrig varit fullt till Köpenhamns Marathon. I år siktar arrangörerna på att få ihop 10.000 löpare och just nu är det knappt 6000 löpare som har anmält sig.
Vi ses där.
TT
Marathonlöpning är den bästa drogen. 🙂
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 22:17Jaha, oj, det var inte alltför många. Men va bra...då behöver jag inte stressa med anmälnignen iaf 🙂 Vi ses där!
Jaha, oj, det var inte alltför många. Men va bra...då behöver jag inte stressa med anmälnignen iaf 🙂 Vi ses där!
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 12:17Nu tar vi och dämpar hetsen lite...
Visst: 2 månader är "på tok för lite" för en mara, men vad är tillräckligt? Där finns ingen gräns.
Viktigt: Ja! Du måste träna mer inför maran. Mer/vecka och längre pass. MEN du får inte öka volym för snabbt, då komm
Nu tar vi och dämpar hetsen lite...
Visst: 2 månader är "på tok för lite" för en mara, men vad är tillräckligt? Där finns ingen gräns.
Viktigt: Ja! Du måste träna mer inför maran. Mer/vecka och längre pass. MEN du får inte öka volym för snabbt, då komm
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 12:21Hillevi: Super-Super viktigt. Spring för allt i världen INTE hela distansen innan! För mig är det 2 veckor rehab efter en mara och det hinner du inte med 😀
Hillevi: Super-Super viktigt. Spring för allt i världen INTE hela distansen innan! För mig är det 2 veckor rehab efter en mara och det hinner du inte med 😀
Quote from Johan Björsell on 27 March 2009, 12:51Nej, kör aldrig hela distansen, 30 km duger gott. Viktigast är det mentala, att man vänjer sig vid att springa i 3-4 timmar.
Nej, kör aldrig hela distansen, 30 km duger gott. Viktigast är det mentala, att man vänjer sig vid att springa i 3-4 timmar.
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 12:51Följ Kalles program till punkt och pricka, det är det bästa tips du kommer att få för att komma runt en mara som ligger så nära i tiden!
Annars tycker jag ju egentligen att du borde satsa på en höstmara, och unna dig mer tid att träna.
Följ Kalles program till punkt och pricka, det är det bästa tips du kommer att få för att komma runt en mara som ligger så nära i tiden!
Annars tycker jag ju egentligen att du borde satsa på en höstmara, och unna dig mer tid att träna.
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 12:59Visst låter Kalles "Komigång-råd" högst vettiga men maran är trots allt den 24e maj. Och att ha sprungit sitt längsta pass på ca 14-15-16km (skulle jag gissa på att det blir) om man följer tipsen innan känns inte riktigt som att vara förberedd för en mara
Visst låter Kalles "Komigång-råd" högst vettiga men maran är trots allt den 24e maj. Och att ha sprungit sitt längsta pass på ca 14-15-16km (skulle jag gissa på att det blir) om man följer tipsen innan känns inte riktigt som att vara förberedd för en mara
Quote from Catharina Brattlin on 27 March 2009, 13:05En kommentar från en långdistansamatör av rang;
Jag skulle ALDRIG rekommendera Dig, Hillevi, att satsa på ett marathon, som går av stapeln om åtta veckor!! Inte ens för att "inte verka negativ".
Tittade tillbaka på alla Dina pass, och ser ETT löppass s
En kommentar från en långdistansamatör av rang;
Jag skulle ALDRIG rekommendera Dig, Hillevi, att satsa på ett marathon, som går av stapeln om åtta veckor!! Inte ens för att "inte verka negativ".
Tittade tillbaka på alla Dina pass, och ser ETT löppass s
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 13:48Jag håller med Sylvia. Skaderisken är ju jättestor om du gör det.
Jag håller med Sylvia. Skaderisken är ju jättestor om du gör det.
Quote from Linnea Olsson on 27 March 2009, 13:50Att springa 30 km är något man kan klara. Men att tillryggalägga 42 km är kräkmycket om man inte har tränat tillräckligt även om man går de sista 12 km. Jag har sprungit ett dussin maror nu och jag ser skrämmande många som börjar gå redan efter 15-20 km.
Att springa 30 km är något man kan klara. Men att tillryggalägga 42 km är kräkmycket om man inte har tränat tillräckligt även om man går de sista 12 km. Jag har sprungit ett dussin maror nu och jag ser skrämmande många som börjar gå redan efter 15-20 km.