Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarathonträning
You need to log in to create posts and topics.

Jag "sprang" Köpenhamns marathon i maj 2007 efter att ha börjat träna från absolut 0 i Nov- 2006. Hade inte ens marathon i huvudet innan den 1 Maj det året då en "kompis" tyckte att jag skulle springa och jag svarade ja. Efteråt kan jag säga att det var a

Hej,
kul idé att springa marathon men som andra skrivit så är 8 veckor väldigt kort tid. Jag vet inte om du funderat på hur långt 42km faktiskt är? Inte för att vara neggo men enligt Eniro så är det 43,9km mellan Malmö och Landskrona (http://kartor.eniro.

Ja jag läste din blogg nu...å det verkar ju som att du har krafter kvar som du säger efter två timmar...men det där med knät lät ju inte så bra tycker jag (utan att vara neggo...hehe). Men peppad så det förslår verkar du ju vara å det är ju alltid kul att

Malmö o Landskrona ligger väl båda i Skåne???

japp, och om jag fattat det hela rätt så pluggar Hillevi i Lund (också i skåne) så det var mest föratt försöka ge henne ett greppbart exempel i hennes närhet.

Tack för tipsen alla!

Det nog var nog för lite tid att träna upp sig på. Så ingen mara den 24. Trist! Jag var ju så peppad.. Men då blir det något till hösten istället! 🙂 Ska köra på 10%/veckan från och med nu. Någon som vet nån bra tävling i höst?

De jag själv funderat på är Berlin, Amsterdam, Växjö. Det ska visst vara trevliga lopp allihop.

om man gillar folkfest är berlin klart bäst!

Om man gillar fest och folkfest så är Marathon du Médoc klart bäst!

det har du säkert rätt i. Jag menade av ovanstående alternativ...