Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 16:18Sanna: Din v.18 och start v.19 var ju rätt tuff tycker jag för en nybörjare. Du får ta det lugnt nu och vara väldigt försiktig tills knäontet har gett med sig. Kör 2-3 gånger i veckan den närmaste tiden och alltid minst en vilodag mellan.
Sanna: Din v.18 och start v.19 var ju rätt tuff tycker jag för en nybörjare. Du får ta det lugnt nu och vara väldigt försiktig tills knäontet har gett med sig. Kör 2-3 gånger i veckan den närmaste tiden och alltid minst en vilodag mellan.
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 18:54Som Pontus säger. För min del är det inte bara skönt med det lite softare underlaget i terrängen runt Hellasgården, det jag tror ger mest är den "laterala" träningen. Det är en hel del skuttande i både sid- och längdled. Lerpölar, rötter, stenar som man a
Som Pontus säger. För min del är det inte bara skönt med det lite softare underlaget i terrängen runt Hellasgården, det jag tror ger mest är den "laterala" träningen. Det är en hel del skuttande i både sid- och längdled. Lerpölar, rötter, stenar som man a
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 19:01Håller med Pontus, styrkan man får av att springa i kuperad terräng är värdefull, samtidigt som man skonar leder etc på det mjuka underlaget. Asfaltslöpningen måste introduceras så småningom, men det räcker kanske att vänta till vintern.
Det jag saknade v
Håller med Pontus, styrkan man får av att springa i kuperad terräng är värdefull, samtidigt som man skonar leder etc på det mjuka underlaget. Asfaltslöpningen måste introduceras så småningom, men det räcker kanske att vänta till vintern.
Det jag saknade v
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 19:58Likväl som det finns motionsspår i skogen som inte är kuperade så är det inte i de flesta städer särskilt svårt att hitta en runda på asfalt där man kan lägga in en eller flera backar om man vill ha en tuffare banprofil. Att man bara skulle löpa flacka ba
Likväl som det finns motionsspår i skogen som inte är kuperade så är det inte i de flesta städer särskilt svårt att hitta en runda på asfalt där man kan lägga in en eller flera backar om man vill ha en tuffare banprofil. Att man bara skulle löpa flacka ba
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 20:42Jag tror det är väldigt svårt att ge dig något annat än generella råd så här över nätet. Det kan ju vara så många olika orsaker till din knäsmärta.
Jag fick brutalt ont i knät förra sommaren. Det gjorde så ont så att jag inte kunde fortsätta springa utan
Jag tror det är väldigt svårt att ge dig något annat än generella råd så här över nätet. Det kan ju vara så många olika orsaker till din knäsmärta.
Jag fick brutalt ont i knät förra sommaren. Det gjorde så ont så att jag inte kunde fortsätta springa utan
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 23:02Fia-Lotta är som vanligt klarsynt. Jag kan bara hålla med, sök hjälp från naprapat, sjukgymnast el liknande.
För övrigt så gick det alldeles utmärkt att springa på asfalt hela vintern då snö och is inte var vidare problematiskt. Det sandas ofta när det b
Fia-Lotta är som vanligt klarsynt. Jag kan bara hålla med, sök hjälp från naprapat, sjukgymnast el liknande.
För övrigt så gick det alldeles utmärkt att springa på asfalt hela vintern då snö och is inte var vidare problematiskt. Det sandas ofta när det b