Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMaraton tips?
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla glada maratonlöpare!
Ska springa min första mara i Sthlm i år och tänkte fråga er rutinerade rävar om bra tipps inför och under maran.
Bör man undvika rött kött maratonveckan, ska man äta både frukost och lunch innan maran eller bara frukost och

Man bör alltid undvika kött om du frågar mig men jag tror inte det har ngn avgörande inverkan på din prestation 🙂

Detta med käket varierar nog med ambition och person. De flesta snabblöpare vill inte vara tunga i magen och drar i sig geler och sportdry

Grattis, du har just fått plats i en kanonupplevelse! Tipsen från en med oerhörda 3 st maror i bagaget:

1. Fuska inte med långpassen. Spring dem långsamt och långt.
2. Fuska inte med långpassen. Spring dem långsamt och långt.
3. Fuska inte med långpassen

Nej, man skall naturligtvis inte undvika kött. Människan är biologiskt en omnivor (kött- och växtätare), och människor som slutar äta kött är därigenom att likna vid köttätande elefanter och vargar som betar gräs. Bara för att människan begåvats med en st

En sak är i alla fall säker och det är att man ska passa sig om man råkar ut för en flock köttätande elefanter!

Anders: Det dummaste jag har hört idag men meningslöst att diskutera.

Om man har tankarna på att bli vegetarian bör man kanske dock inte bli det månaden innan ett maraton, eftersom det gissningsvis tar ett tag innan man hittat rätt bland alla nya recept och matvaror. Gissar att magen behöver anpassa sig en tid också. Jag är

Håller med om att nog inte bör laborera med nya kostvanor precis innan loppet. Har du tex inte testat att kolhydratladda innan och vet hur kroppen reagerar är det en ganska dum idé att göra det för första gången 3-4 dagar innan loppet. Ät din normala kost

Att ha keps tycker jag att det är det bästa av flera anledningar.
Du slipper få svetten i ögonen när du svettas och när det regnar så stör det mig inte lika mycket har jag märkt (eftersom man ändå är genomsvettig, men man slipper få regnet i ögonen), dess

En ny erfarenhet var det för mig att kolla hur mycket jag egentligen dricker under ett marathonlopp. Det är väl nästan relevant för tråden tycker jag...som tips typ. Nu var det ju -13,0 grad C hela loppet i Råsta Runt 2010 så visst hade det betydelse. Men