Quote from Guest on 20 February 2011, 18:09Någon som peka ut lite bra litteratur för maraträning för en motionär?
Jag har "Lore of running", "Better training for distance runners", och "Stora löparboken" som alla har kapitel om detta men är ute efter lite utförligare diskussioner om träningsuplägg
Någon som peka ut lite bra litteratur för maraträning för en motionär?
Jag har "Lore of running", "Better training for distance runners", och "Stora löparboken" som alla har kapitel om detta men är ute efter lite utförligare diskussioner om träningsuplägg
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 18:19Jag har:
http://www.amazon.co.uk/Advanced-Marathoning-Pete-Pfitzinger/dp/0736034315den tycker jag e bra...
Jag har:
http://www.amazon.co.uk/Advanced-Marathoning-Pete-Pfitzinger/dp/0736034315
den tycker jag e bra...
Quote from Susan Hartley on 20 February 2011, 18:43Håller med Kalle! Jag kör just nu efter Pfitzingers program inför Stockholm marathon. 🙂
Håller med Kalle! Jag kör just nu efter Pfitzingers program inför Stockholm marathon. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 19:43Brad Hudson, som fick mig gå från 3:56 till 3.26 på 2st marathon. http://www.amazon.com/Run-Faster-5K-Marathon-Coach/dp/0767928229
Och om Peter P är i sina sämsta år, vad är då jag? 11 år äldre 🙂
Brad Hudson, som fick mig gå från 3:56 till 3.26 på 2st marathon. http://www.amazon.com/Run-Faster-5K-Marathon-Coach/dp/0767928229
Och om Peter P är i sina sämsta år, vad är då jag? 11 år äldre 🙂
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 19:46Man är som sämst mellan 40-50 (vad gäller livskvalitet) så du har redan passerat din svacka och blir bara bättre o bättre 😉
Medelåldern är ett jävla skit, men nu har vi baxat den ända hit.
Man är som sämst mellan 40-50 (vad gäller livskvalitet) så du har redan passerat din svacka och blir bara bättre o bättre 😉
Medelåldern är ett jävla skit, men nu har vi baxat den ända hit.
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 21:40"Vad jag pratar om när jag pratar om löpning"
av Haruki Murakami är ett måste för alla marathonfantaster!"Men Haruki Murakamis bok om löpning rekommenderar jag verkligen till alla. Författare, joggare eller människor som aldrig lyft ett sportsligt hand
"Vad jag pratar om när jag pratar om löpning"
av Haruki Murakami är ett måste för alla marathonfantaster!
"Men Haruki Murakamis bok om löpning rekommenderar jag verkligen till alla. Författare, joggare eller människor som aldrig lyft ett sportsligt hand
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 22:03Det finns en del bra bloggar också som kan fungera som inspration.
Fast "Lore of Running" är bra...
Det finns en del bra bloggar också som kan fungera som inspration.
Fast "Lore of Running" är bra...
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 08:25Jag har läst Harukis bok och tyckte mycket om den men så mycket hjälp i träningen gav den inte 🙂
Nä, nu är jag ute efter mer handfasta teorier och råd.
Jag har läst Harukis bok och tyckte mycket om den men så mycket hjälp i träningen gav den inte 🙂
Nä, nu är jag ute efter mer handfasta teorier och råd.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 08:37De flesta träningsråd och träningsprogram man hittar är för hårda och för detaljerade för att man ska orka följa dem. Ska du som motionär springa ett maraton på hygglig tid tycker jag du ska satsa på att springa ca 4 mil i veckan fördelat på ca 3 pass. Ko
De flesta träningsråd och träningsprogram man hittar är för hårda och för detaljerade för att man ska orka följa dem. Ska du som motionär springa ett maraton på hygglig tid tycker jag du ska satsa på att springa ca 4 mil i veckan fördelat på ca 3 pass. Ko
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 08:47Nja, teoretiker som jag är vill jag gärna ha så god förståelse som möjligt för det jag sysslar med. Jag är absolut inte ute efter ett "program", utan mer diskussion och träningsfilosofi. Hur snabbt skall man stegra långpassen och varför, när skall veckomä
Nja, teoretiker som jag är vill jag gärna ha så god förståelse som möjligt för det jag sysslar med. Jag är absolut inte ute efter ett "program", utan mer diskussion och träningsfilosofi. Hur snabbt skall man stegra långpassen och varför, när skall veckomä