Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:27Om det gäller ett tidigt morgonpass så tillför det ingenting att äta innan. Då kommer man ju dessutom snabbare igång med träningen. Det kan vara trögt första kvarten men sen är kroppen igång och koncentrationen på topp. Dock bör man dricka minst en halvli
Om det gäller ett tidigt morgonpass så tillför det ingenting att äta innan. Då kommer man ju dessutom snabbare igång med träningen. Det kan vara trögt första kvarten men sen är kroppen igång och koncentrationen på topp. Dock bör man dricka minst en halvli
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:45Håkan, jag vill inte gå in på varför. Har inget med prestation att göra dock. Medicinskt problem.
Håkan, jag vill inte gå in på varför. Har inget med prestation att göra dock. Medicinskt problem.
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:49Om jag ska springa på morgonen (upp till 3 mil) är det maten kvällen innan jag fokuserar på. Då bulkar jag riktigt rejält. Sedan äter jag bara ett par mackor och mjölk ca 1 timme innan jag ska springa. Fyller på med energi under löpningen i form av min he
Om jag ska springa på morgonen (upp till 3 mil) är det maten kvällen innan jag fokuserar på. Då bulkar jag riktigt rejält. Sedan äter jag bara ett par mackor och mjölk ca 1 timme innan jag ska springa. Fyller på med energi under löpningen i form av min he
Quote from Lotta Lindström on 8 March 2008, 21:52Men vad ska man äta på kvällen för att klara av ett morgonpass? Vill ju inte äta för tung mat för sent, då sover jag dåligt.
Men vad ska man äta på kvällen för att klara av ett morgonpass? Vill ju inte äta för tung mat för sent, då sover jag dåligt.
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 22:47Så gör jag ockå Fia-Lotta, ska jag träna tidigt nästa dag äter jag ordentligt på kvällen. Men det frå inte bli för sent för mig heller, då blir sömnen dålig.
Jag koncentrerar mig på kolhydrater (givetvis fett och protein med oxå..).. Det tycker jag funge
Så gör jag ockå Fia-Lotta, ska jag träna tidigt nästa dag äter jag ordentligt på kvällen. Men det frå inte bli för sent för mig heller, då blir sömnen dålig.
Jag koncentrerar mig på kolhydrater (givetvis fett och protein med oxå..).. Det tycker jag funge
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 23:09Mycket kolhydrater och vatten dagen innan. Gärna samma procedur under två dagar innan om det handlar om en riktigt långvarig ansträngning.
Mycket kolhydrater och vatten dagen innan. Gärna samma procedur under två dagar innan om det handlar om en riktigt långvarig ansträngning.
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 07:29Kör man etapplopp så äter man konstant mellan etapperna.
Kör man etapplopp så äter man konstant mellan etapperna.
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 08:48Jag har inga problem med att äta mycket och sedan sova - för mej är det tvärt om, dvs jag har svårt att sova utan mat i magen. Det är bara när jag ska springa längre som jag verkligen tänker på att få i mej rejält kvällen innan, ska jag springa kortare be
Jag har inga problem med att äta mycket och sedan sova - för mej är det tvärt om, dvs jag har svårt att sova utan mat i magen. Det är bara när jag ska springa längre som jag verkligen tänker på att få i mej rejält kvällen innan, ska jag springa kortare be
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 11:58Samma här. Är jag det minsta hungrig ligger jag bara vaken och vrider mig flera timmar utan att kunna somna. Jag äter alltid nåt sista halvtimmen innan jag lägger mig - funkar inte annars.
Samma här. Är jag det minsta hungrig ligger jag bara vaken och vrider mig flera timmar utan att kunna somna. Jag äter alltid nåt sista halvtimmen innan jag lägger mig - funkar inte annars.
Quote from Elias Engqvist on 9 March 2008, 16:46Håller med om dset mesta ovan, att jag äter gröt innan är mest för att jag brukar äta frukost. Men det viktigaste vid träning är ju vad man äter efteråt! Återhämtningsmat/dryck i form av proteiner o kolhydrater!
Prestation har väl inte med träning att gö
Håller med om dset mesta ovan, att jag äter gröt innan är mest för att jag brukar äta frukost. Men det viktigaste vid träning är ju vad man äter efteråt! Återhämtningsmat/dryck i form av proteiner o kolhydrater!
Prestation har väl inte med träning att gö