Quote from Camilla Höög on 10 March 2008, 10:13Jag äter vanlig mat före och efter passen. Senast 30 minuter innan slutar jag äta. Brukar trycka en halv till en hel Snickers + ett glas vatten precis innan jag sticker ut.
Jag äter vanlig mat före och efter passen. Senast 30 minuter innan slutar jag äta. Brukar trycka en halv till en hel Snickers + ett glas vatten precis innan jag sticker ut.
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 10:40Mitt resonemang är att eftersom det redan är så många parametrar som styr när jag kan lägga in mina träningspass (läs heltidsjobb och småbarn) så vill jag inte begränsa detta ännu mer. Därför ligger mina pass lite hur som helst med avseende på måltider. J
Mitt resonemang är att eftersom det redan är så många parametrar som styr när jag kan lägga in mina träningspass (läs heltidsjobb och småbarn) så vill jag inte begränsa detta ännu mer. Därför ligger mina pass lite hur som helst med avseende på måltider. J
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 11:34Jag brukar fundera en del på det där med att kunna äta tätt inpå, eller t.o.m. under ansträngningen. Man kanske borde vänja sig vid det. Säkert kan kroppen lära sig det också, precis som allt annat.
Jag vill egentligen ladda ordentligt de dagar jag ska k
Jag brukar fundera en del på det där med att kunna äta tätt inpå, eller t.o.m. under ansträngningen. Man kanske borde vänja sig vid det. Säkert kan kroppen lära sig det också, precis som allt annat.
Jag vill egentligen ladda ordentligt de dagar jag ska k
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 14:06Hehe, jodu Christer, visst är det väldigt viktigt att äta efter träning, men det är lika viktigt att äta innan. För om man inte gör det finns risken att kroppen använder sig av protein och muskler som energi istället för kolhydrater och fett.. Och om man
Hehe, jodu Christer, visst är det väldigt viktigt att äta efter träning, men det är lika viktigt att äta innan. För om man inte gör det finns risken att kroppen använder sig av protein och muskler som energi istället för kolhydrater och fett.. Och om man
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 15:18Emil: Hur löser man det om man tränar flera dagar i sträck eller kör etapplopp?
Det finns någon tanke om att om man har fått mjölksyra så ska man inte köra nästa pass förrän om 24 timmar.
Då blir det inte mycket kört och etapploppen får ställas in
Emil: Hur löser man det om man tränar flera dagar i sträck eller kör etapplopp?
Det finns någon tanke om att om man har fått mjölksyra så ska man inte köra nästa pass förrän om 24 timmar.
Då blir det inte mycket kört och etapploppen får ställas in
Quote from Elias Engqvist on 16 March 2008, 16:52Protein o muskler??? Du skojar. Jag pratar lågintensiv träning inför tävlingar på flera timmar - då är det framför allt fett som används som bränsle. Och, träning bryter ner, vila (efter träningen) bygger upp - det är då man behöver byggstenarna. Och, trä
Protein o muskler??? Du skojar. Jag pratar lågintensiv träning inför tävlingar på flera timmar - då är det framför allt fett som används som bränsle. Och, träning bryter ner, vila (efter träningen) bygger upp - det är då man behöver byggstenarna. Och, trä
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 19:44David - Inga problem köra flera dagar i rad, under förutsättning att man äter tillräckligt med kolhydrater och protein direkt efter träningen för att korta ner återhämtningstiden och därmed tiden tills man kan träna för fullt igen och äter regelbundet änd
David - Inga problem köra flera dagar i rad, under förutsättning att man äter tillräckligt med kolhydrater och protein direkt efter träningen för att korta ner återhämtningstiden och därmed tiden tills man kan träna för fullt igen och äter regelbundet änd
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 19:50Tävlingar är en bra träningsform och sedan finns det en poäng med att låta träningar vara hårdare än tävlingarna.
Då blir det inte så jobbigt på tävlingarna!
Man får tid till att fundera på taktik och annat tråkigt.
Tävlingar är en bra träningsform och sedan finns det en poäng med att låta träningar vara hårdare än tävlingarna.
Då blir det inte så jobbigt på tävlingarna!
Man får tid till att fundera på taktik och annat tråkigt.
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 00:15Precis David, huvudet på spiken =
Case closed? =
Precis David, huvudet på spiken =
Case closed? =