Quote from Guest on 1 October 2010, 22:25Jag ska cykla VR i sommar. Det ska även två kompisar göra(killar).
Dom säger att dom inte ska äta något under loppet utan hålla högre tempo för att inte hinna bli hungriga. De satsar på under 10 h.
Sen ta igen mat och sömn efter loppet.
Jag tycker det låt
Jag ska cykla VR i sommar. Det ska även två kompisar göra(killar).
Dom säger att dom inte ska äta något under loppet utan hålla högre tempo för att inte hinna bli hungriga. De satsar på under 10 h.
Sen ta igen mat och sömn efter loppet.
Jag tycker det låt
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:35Det er så korkat som det kan få bli. De kommer ikke til mål.
http://www.formtop.dk/index.php/artikler/ernaering
Det er så korkat som det kan få bli. De kommer ikke til mål.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:51Vad menas med "inte något"? Om de menar att de ska låta bli att sitta ner och äta mat men istället stoppa i sig ett gäng bars och gels så går det alldeles utmärkt. Men att verkligen inte äta NÅNTING kan väl inte ha varit deras avsikt? Isåfall får jag nog
Vad menas med "inte något"? Om de menar att de ska låta bli att sitta ner och äta mat men istället stoppa i sig ett gäng bars och gels så går det alldeles utmärkt. Men att verkligen inte äta NÅNTING kan väl inte ha varit deras avsikt? Isåfall får jag nog
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 23:26Instämmer. Med bars, gels etc går det bra, men jag skulle inte ge mig på 30 mil helt utan!
Instämmer. Med bars, gels etc går det bra, men jag skulle inte ge mig på 30 mil helt utan!
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 00:41Det låter orimligt att inte äta nånting alls. Att äta energikakor och liknande när man sitter på cykeln och trampar är både görbart och rekommendabelt ifall man vill bli färdig på kort tid.
Det kan vara bra att i förväg testa (och vänja magen vid) den so
Det låter orimligt att inte äta nånting alls. Att äta energikakor och liknande när man sitter på cykeln och trampar är både görbart och rekommendabelt ifall man vill bli färdig på kort tid.
Det kan vara bra att i förväg testa (och vänja magen vid) den so
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 08:03Hej Frida.
Jag tror att dom kommer att få det jobbigt som bara den. Sen är ju frågan vad dom menar med att inte äta. Att inte stanna och gå in i en depå. Ja det är helt ok, tycker jag. Men jag tror att dom bör fylla på med energi i form av "gel" mm under
Hej Frida.
Jag tror att dom kommer att få det jobbigt som bara den. Sen är ju frågan vad dom menar med att inte äta. Att inte stanna och gå in i en depå. Ja det är helt ok, tycker jag. Men jag tror att dom bör fylla på med energi i form av "gel" mm under
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 10:09Jag cyklade på tio timmar i år på min första vättern. Stannade i depåerna och tog några bullar, drack, tog en kaffe och fyllde på flaskor, men stannade inte så länge. Jag hade några bars med mig som jag tuggade i mig på vägen.
Däremot satt jag inte och å
Jag cyklade på tio timmar i år på min första vättern. Stannade i depåerna och tog några bullar, drack, tog en kaffe och fyllde på flaskor, men stannade inte så länge. Jag hade några bars med mig som jag tuggade i mig på vägen.
Däremot satt jag inte och å
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 12:31jag körde i år på några snickers bara. stanna bara när polarn skulle pissa.
gick hur bra som helst. efteråt tog jag en glutenfri quinoasallad och 2 bärs
mådde hur bra som helst efteråt och under loppet.
jag körde i år på några snickers bara. stanna bara när polarn skulle pissa.
gick hur bra som helst. efteråt tog jag en glutenfri quinoasallad och 2 bärs
mådde hur bra som helst efteråt och under loppet.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 13:44"Dom säger att dom inte ska äta något under loppet utan hålla högre tempo för att inte hinna bli hungriga. De satsar på under 10 h."
Du må nok presisere dette utsagnet litt mer. Stoppe å spise el. ikke ha noget med overhode.
"Dom säger att dom inte ska äta något under loppet utan hålla högre tempo för att inte hinna bli hungriga. De satsar på under 10 h."
Du må nok presisere dette utsagnet litt mer. Stoppe å spise el. ikke ha noget med overhode.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 13:58Fortast möjligt, utan mat, är ju dålig verkningsgrad på pengarna?
Fortast möjligt, utan mat, är ju dålig verkningsgrad på pengarna?