Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMat vätternrundan?
You need to log in to create posts and topics.

Att enbart bränna kalaskulan under v-rundan är nog inte så skönt i längden.

jag menar då inte att man kan dricka 3dl grädde och bli armstrong. träna är ju a och o.
jag har t.ex alldrig med mig extra energi som kakor,bullar,frukt, energidryck och godis på vanliga rundor mellan 10-20mil just för att lära min kropp att optimera fett

Precis, håller på att lära min bil att klara sig utan bensin genom att inte tanka den, den är dock inte fullärd än 😉 (Kunde inte låta bli).

Det där med fettförbränning, är det inte överreklamerat? Om man t ex cyklar Vättern snabbt (säg under 9 timmar) o

Det är nog inte rätt sätt att optimera fettförbränningen på men du får vara salig på din tro.

"Det där med fettförbränning, är det inte överreklamerat?"

Nja det skulle jag inte vilja påstå. Fett det har de flesta av oss i mängder. Och normalt för ett gäng varv runt diket. Men jag förstår vad du menar. Och jag tror att vi klarar oss väldigt dåligt

Nu är det väl även så att kroppen endast kan absorbera och använda ungefär en viss mängd kolhydrater per timme (tror man brukar säga 1 g kolhydrater per kg kroppsvikt och timme). Då det går 4 kalorier på ett gram kolhydrater ger det ca 300 kalorier i timm

Nu har jag förstått att de planerar att ex. gel med sig...

Kloka synpunkter, energi ut kan ju inte överskrida energi in och om kolhydrater bara kan ge så mycket behövs även fettförbränningen.

I´ve noticed that every time I do VR I use fewer energy bars. Anything up to 3 hours I can do without eating at all, but over that I need to eat something. I´m beginning to think it´s more to fool the metabolism into letting me actually use up some of the