Quote from Guest on 2 May 2009, 22:18Vad äter ni under era 2- respektive 4-timmarsrundor? Jag behöver lite inspiration!
Vad äter ni under era 2- respektive 4-timmarsrundor? Jag behöver lite inspiration!
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 22:28Brukar dra i mig en eller två bananer typ o dricker 2st 0,75flaskor med vatten.
Kanske borde äta mer.. men i mitt tempo funkar det bra med äta en banan eller två.
Ibland har jag med mig kexchoklad oxå 🙂
Brukar dra i mig en eller två bananer typ o dricker 2st 0,75flaskor med vatten.
Kanske borde äta mer.. men i mitt tempo funkar det bra med äta en banan eller två.
Ibland har jag med mig kexchoklad oxå 🙂
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 22:342 timmar ca 0.75 vätska, eventuellt att det är sportdryck. En banan. Har man ätit en hygglig frulle funkar det för mig iaf. Bars om det är längre sträckor plus en extra vätska
2 timmar ca 0.75 vätska, eventuellt att det är sportdryck. En banan. Har man ätit en hygglig frulle funkar det för mig iaf. Bars om det är längre sträckor plus en extra vätska
Quote from Lena O on 3 May 2009, 07:18jag brukar stanna på en fik och ta en kaffe med mormorshosta!
jag brukar stanna på en fik och ta en kaffe med mormorshosta!
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 07:341 flaska med vatten
1 flaska med saft
1 snickers
1 bananFunkar perfa =)
1 flaska med vatten
1 flaska med saft
1 snickers
1 banan
Funkar perfa =)
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 07:483 alternativ att äta:
- ingenting
- en banan
- en glassDricker ungefär 2 dl vatten på de passen som är mellan 3 och 4 timmar. Är det riktigt hett kan det säkert bli dubbla vattenmängden.
Kanske inte så inspirerande diet, mer som vatten å bröd.
3 alternativ att äta:
- ingenting
- en banan
- en glass
Dricker ungefär 2 dl vatten på de passen som är mellan 3 och 4 timmar. Är det riktigt hett kan det säkert bli dubbla vattenmängden.
Kanske inte så inspirerande diet, mer som vatten å bröd.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 08:30Vätskeförbrukningen beror naturligtvis på individ, temperatur, fuktighet och ansträngningsgrad.
Men ett riktvärde kan vara ca 1 liter per timme!
Om man dricker mindre än vad man förbrukar, går prestationsförmågan ned kraftigt. Jag har hört att 1% vätske
Vätskeförbrukningen beror naturligtvis på individ, temperatur, fuktighet och ansträngningsgrad.
Men ett riktvärde kan vara ca 1 liter per timme!
Om man dricker mindre än vad man förbrukar, går prestationsförmågan ned kraftigt. Jag har hört att 1% vätske
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 08:32sedan kan väl inte kroppen heller ta till godo mer än ca 1liter per timma, medans man kan svettas betydligt mer än så, vilket gör att hur man än gör så leder det till vätskebrist!.
(dock mer eller mindre bra)
sedan kan väl inte kroppen heller ta till godo mer än ca 1liter per timma, medans man kan svettas betydligt mer än så, vilket gör att hur man än gör så leder det till vätskebrist!.
(dock mer eller mindre bra)
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 08:39Det beror på vad som tränas.
Det beror på vad som tränas.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 09:25Jag äter o dricker ingenting om det inte är fika-tur, då svullas det.
Jag äter o dricker ingenting om det inte är fika-tur, då svullas det.