Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 15:00Går det i er egen takt så är ett par torkade fruktbitar och en liter vatten fullt tillräckligt på fyratimmarspass.
Är det hårdare tempo o varmt blir det en ½l-flaska i timmen och mer torkad frukt o mazariner.
Går det i er egen takt så är ett par torkade fruktbitar och en liter vatten fullt tillräckligt på fyratimmarspass.
Är det hårdare tempo o varmt blir det en ½l-flaska i timmen och mer torkad frukt o mazariner.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 18:55Styckpackade mazariner är perfekta. Lagom snabb glasyr och långsammare kaka.
Ätes i ett naffs.
Styckpackade mazariner är perfekta. Lagom snabb glasyr och långsammare kaka.
Ätes i ett naffs.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 19:02Hahaha, cykla omkring med chokladbollssmet i ryggfickan :P, kanske funkar det med =).
Hahaha, cykla omkring med chokladbollssmet i ryggfickan :P, kanske funkar det med =).
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 19:17Jag vet, jag tycker att det låter skitläskigt att klämma in chokladbollssmet när man anstränger sig hårt. Gärna i form av en boll rullad i pärlsocker till kaffet efteråt, men under ansträngning: nej, tack! Då är lite syrligare saker som godisnappar betydl
Jag vet, jag tycker att det låter skitläskigt att klämma in chokladbollssmet när man anstränger sig hårt. Gärna i form av en boll rullad i pärlsocker till kaffet efteråt, men under ansträngning: nej, tack! Då är lite syrligare saker som godisnappar betydl
Quote from ellen olsson on 3 May 2009, 19:31Fredrik: De som kom på druvsockergrejen har säkert inspirerats av Mariekexen på Lidingöloppet...
Fredrik: De som kom på druvsockergrejen har säkert inspirerats av Mariekexen på Lidingöloppet...
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 19:39Hahaha! Var ligger Mariekex-kontrollen? Jag kommer att stå och titta ca 150 m efter den, oslagbart!
Hahaha! Var ligger Mariekex-kontrollen? Jag kommer att stå och titta ca 150 m efter den, oslagbart!
Quote from ellen olsson on 3 May 2009, 19:42Jag har för mig att de hade Mariekex på flera ställen. Den gång jag provade hade de kexen vid kontrollen innan backen upp till villaområdet vid 20km.
Jag har för mig att de hade Mariekex på flera ställen. Den gång jag provade hade de kexen vid kontrollen innan backen upp till villaområdet vid 20km.
Quote from ellen olsson on 3 May 2009, 19:43De kunde lika gärna köra sågspån rakt av. Det hade varit mycket ärligare...
De kunde lika gärna köra sågspån rakt av. Det hade varit mycket ärligare...
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 01:12Vad man dricker beror väl på även på vädret, är de varmt bör man dricka mer lite mer.
Jag försöker dricka 1 flaska vatten i timmen (6,5dl) kör jag över 2 timmar tar jag en flaska sportdryck och en flaska vatten (2x6,5dl) blir det 4 timmar tar jag med en
Vad man dricker beror väl på även på vädret, är de varmt bör man dricka mer lite mer.
Jag försöker dricka 1 flaska vatten i timmen (6,5dl) kör jag över 2 timmar tar jag en flaska sportdryck och en flaska vatten (2x6,5dl) blir det 4 timmar tar jag med en
Quote from Camilla Höög on 4 May 2009, 13:33Jag äter och dricker så mycket jag orkar och känner för. Vanligt är väl:
3 liter vatten eller sportdryck
1 Glass
2 Snickers
1 Cheeseburgare om det finns något snabbmatshak på vägen
Jag äter och dricker så mycket jag orkar och känner för. Vanligt är väl:
3 liter vatten eller sportdryck
1 Glass
2 Snickers
1 Cheeseburgare om det finns något snabbmatshak på vägen