Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMatvanor?
You need to log in to create posts and topics.

Det finns en idé med att inte äta på träning, det är att kroppen ska lära sig veta hut.. nä men att man ska kunna producera watt med fett som bränsle. Och det stämmer nog anser jag.
Lite kul är fenomenent att kroppen alltid sparar på lite reserver,och om

Stod det inte någonting förut om att man behövde inte svälja sportdrycken utan bara ha den i munnen för att hjärnan skulle tro att den fått i sig massa härlig energi?
Kanske var på ett annat forum jag läste det...

Japp. Det går snabbare att nå fram till väggen och bonka då.

Ja, det är fult att luras.
Dubbelt så fult när man lurar sig själv 😉

"Lite kul är fenomenent att kroppen alltid sparar på lite reserver,och om man då smakar på något sött ger det signaler som gör att musklerna får mer bränsle. Prova nästa gång ni är ute , klart imponerande detta fenomen."

Hur menar du då? Om kroppen får l

Nja inte riktigt, kroppen sparar alltid lite glykogen och när man då smakar på något sött släpper den till den sista reserven för att det är mer energi på gång.
Så detta trix funkar bara nära mål, typ sista 10 minuterna.
Det knäppa är att det funkar med

heh, jag tyckte väl det lät lite för bra för att vara sant 🙂

Tack för klargörandet!

Har hört att efter ca 1,5 timme har man tömt alla depåer och då är risken att bonka stor om man inte fyller på..
Lyckades med detta förrförra gången jag cyklade ( 7,9 mil) med bara vatten och en gel med mig. Sista milen var döden.
Lärde mig till gången ef

Självklart måste man äta! Men jag är rätt trött på bars och bananer (gel ska vi inte ens tala om). På den gamla onda tiden var det väl mackor i folie som gällde. Någon som kör med det? De hetaste tipsen enligt mig:

1. mazariner
2. godisnappar
3. crème br

Snickers vs Bars?

Törs någon reda ut begreppen?