Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMatvanor?
You need to log in to create posts and topics.

Igår när jag var ut så hade jag 3liter vatten med mig (men drack bara ca 1.5l), en sportdryck, den slank ner när jag pausade lite och kollade på den fina utsikten som finns lite varstans i Härjedalen. Jag tryckte även i mig en lite 42.5g förpackning med r

Under tre timmar är de bara vatten som gäller. Över 3 timmar blir de ev. saft och något att tugga på.

Ska du köra så kort som 2-4 timmar så räcker det med ett par gel/bars. Om jag kör längre än ca 12 mil så brukar jag stanna på något hak och käka mat efter drygt halva tiden.

Hur stor skillnad är de på 4 timmar och 12 mil då? Och ett par gels för 2 timmar?

På fyra timmar brukar jag komma kanske en 11 mil. Jag räknar pass som ligger över ca 2,5 timmar som distans (fast det är sällan jag kör så korta distanspass som 3 timmar eller mindre) och då kör jag inte lika hårt (och därigenom lägre snitthastighet). Så

Ungefär så ska jag lägga upp min 14-mils runda som jag ska cykla nu i sommar. Utgår ifrån Sveg på 350möh, cyklar till Vemdalen på ca 450möh och tar sedan en sväng förbi Björnrike på ca700möh, och sedan vidare hemmåt över Vemhån.
Ska bli spännande att cykl

http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx

du kan ju rita ut rundan här och få ut höjdmeter, vet dock inte hur exakt de är.

Jag fick inte ut någonting, och den verkade inte vilja dra tillbaka till starten, detta var datan jag fick ut:

Track Points 575
Distance 112.76 kms
Estimated Time 3:45:32
Ascent 0 meters
Descent 0 meters
Start Elevation 0 meters
Finish Elevation 0

Tacktack, det verkar som att den traditionella cyklist-husmanskosten (banan, bars, gel) är populärast.

Jag gillar fika, så efter ett par timmars cykling blir det fikapaus. Är det långpass så blir det halvvägs nånstans på nån hembygdsgård eller så, annars

Jag har än aldrig behövt stanna för en kisspaus. Då var jag ändå ute i ca 5h igår varav 4h var cykling.