Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:17Om man vänder på frågan då? Vad ska man äta för att INTE gå ner i vikt? Jag vräker i mig fett o kolhydratrik mat för att inte riskera att tappa i vikt. Försöker även se till att jag får i mig protein kontinuerligt, särskilt efter pass.
Om man vänder på frågan då? Vad ska man äta för att INTE gå ner i vikt? Jag vräker i mig fett o kolhydratrik mat för att inte riskera att tappa i vikt. Försöker även se till att jag får i mig protein kontinuerligt, särskilt efter pass.
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:32Du ska stoppa i dig en allsidig kost men inte så mycket "sallad". Det fyller mer än ger energi, byggmaterial och spårämne/mineraler som behövs.
Det är först när du är nere på 5-6% underhudsfett som du bör fundera på vad exakt du äter.
Du ska stoppa i dig en allsidig kost men inte så mycket "sallad". Det fyller mer än ger energi, byggmaterial och spårämne/mineraler som behövs.
Det är först när du är nere på 5-6% underhudsfett som du bör fundera på vad exakt du äter.
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:36Andrew:
*äta regelbundet- frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål. Mellanmålen brukar vara ganska bra att utnyttja för att hålla vikten (det finns ju begränsningar på hur mycket det praktiskt går att äta vid huvudmåltiderna...). Ät mer matiga mellanmål
Andrew:
*äta regelbundet- frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål. Mellanmålen brukar vara ganska bra att utnyttja för att hålla vikten (det finns ju begränsningar på hur mycket det praktiskt går att äta vid huvudmåltiderna...). Ät mer matiga mellanmål
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:36Skönt då, då har jag 4-5 % på mig
Skönt då, då har jag 4-5 % på mig
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:392-3 mellanmål skulle ju chefen nog ha åsikter om. Tar rejält med Bregott på mackorna, men det är svårt att hinna med att äta jämnt. O middag, ja det blir inte ofta lagad mat där. Hinns inte med att ställa sig o laga en portion
2-3 mellanmål skulle ju chefen nog ha åsikter om. Tar rejält med Bregott på mackorna, men det är svårt att hinna med att äta jämnt. O middag, ja det blir inte ofta lagad mat där. Hinns inte med att ställa sig o laga en portion
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:42Då ska du öka på protein o lite mer fett och dra ner på bukfyllan.
Då ska du öka på protein o lite mer fett och dra ner på bukfyllan.
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:43Lagad mat är inte så dumt, gärna två gånger om dagen om du tränar.
Lagad mat är inte så dumt, gärna två gånger om dagen om du tränar.
Quote from ellen olsson on 9 May 2009, 23:47Om du inte vill laga en portion så kan du laga två. Då ökar du snabbare i vikt också.
Om du inte vill laga en portion så kan du laga två. Då ökar du snabbare i vikt också.
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:49Fast det flesta har väl 2 fikapauser under arbetsdagen? Vad det gäller middag- när jag inte har ork/tid brukar jag satsa på riktiga snabbrätter som går nästan lika fort som att bre en smörgås- typ makrill i tomatsås, snabbmakaroner och frysgrönsaker alt o
Fast det flesta har väl 2 fikapauser under arbetsdagen? Vad det gäller middag- när jag inte har ork/tid brukar jag satsa på riktiga snabbrätter som går nästan lika fort som att bre en smörgås- typ makrill i tomatsås, snabbmakaroner och frysgrönsaker alt o
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 23:49Hehe Fredrik, den var bra. Ska jag sammanfatta svaren så bör jag alltså försöka planera om mina dagar lite så att jag verkligen hinner äta middag, samt göra storkok så det finns sådan att värma. Hade hoppats att jag var på rätt spår med mina chips...
Hehe Fredrik, den var bra. Ska jag sammanfatta svaren så bör jag alltså försöka planera om mina dagar lite så att jag verkligen hinner äta middag, samt göra storkok så det finns sådan att värma. Hade hoppats att jag var på rätt spår med mina chips...