Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMazda Stockholm Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

1) I elitklass var det drafting men inte f.ö.
2) Tävlingslicensen är inte kopplad till distansen utan till klassen. Så i de öppna klasserna behövdes inte tävlingslicens.

Varför får eliten köra drafting men inte dom andra?

För att det är enda sättet för dem att slippa bli slagna av Masters-deltagarna ...

Jag trodde att det var för att de äldre är konservativa och vill ha det som det alltid har varit förut 😉

Håller med Anders, det är för att eliten är rädd att bli slagen av en "gamling" i mastersgruppen.

kommentar till drafting under MST:
Vi borde försöka att rensa nåt i antal klasser eventuellt även distanser. Super sprint t.ex. hade ju inte så många deltagare om jag inte såg fel i resultatlistan.
Jag uppfattade en mycket bra disciplin i icke drafting kl

Disciplin, ja. Jag blev först omkörd av en kille på höger sida (vi pratar tävlingsklass, masters). Han genade mig på fel sida i kurvan upp från Söder mälarstrand till Västerbron, o bara skrattade när jag skällde på honom. han hade inte bara tur att domarn

Det var en som försökte köra om mig till höger i s-svängen på strandvägen men honom prejade jag omedvetet så han fick bromsa - bara tur att vi inte kraschade istället!

Nån som vet var man kan hitta resultaten från 2009, nu när IMG lagt ner hemsidan? De finns inte på förbundets hemsida.