Quote from Elias Engqvist on 26 August 2009, 20:061) I elitklass var det drafting men inte f.ö.
2) Tävlingslicensen är inte kopplad till distansen utan till klassen. Så i de öppna klasserna behövdes inte tävlingslicens.
1) I elitklass var det drafting men inte f.ö.
2) Tävlingslicensen är inte kopplad till distansen utan till klassen. Så i de öppna klasserna behövdes inte tävlingslicens.
Quote from j sollerman on 27 August 2009, 09:35Varför får eliten köra drafting men inte dom andra?
Varför får eliten köra drafting men inte dom andra?
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 09:36För att det är enda sättet för dem att slippa bli slagna av Masters-deltagarna ...
För att det är enda sättet för dem att slippa bli slagna av Masters-deltagarna ...
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 13:17Jag trodde att det var för att de äldre är konservativa och vill ha det som det alltid har varit förut 😉
Jag trodde att det var för att de äldre är konservativa och vill ha det som det alltid har varit förut 😉
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 13:21Håller med Anders, det är för att eliten är rädd att bli slagen av en "gamling" i mastersgruppen.
Håller med Anders, det är för att eliten är rädd att bli slagen av en "gamling" i mastersgruppen.
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 16:49kommentar till drafting under MST:
Vi borde försöka att rensa nåt i antal klasser eventuellt även distanser. Super sprint t.ex. hade ju inte så många deltagare om jag inte såg fel i resultatlistan.
Jag uppfattade en mycket bra disciplin i icke drafting kl
kommentar till drafting under MST:
Vi borde försöka att rensa nåt i antal klasser eventuellt även distanser. Super sprint t.ex. hade ju inte så många deltagare om jag inte såg fel i resultatlistan.
Jag uppfattade en mycket bra disciplin i icke drafting kl
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 17:16Disciplin, ja. Jag blev först omkörd av en kille på höger sida (vi pratar tävlingsklass, masters). Han genade mig på fel sida i kurvan upp från Söder mälarstrand till Västerbron, o bara skrattade när jag skällde på honom. han hade inte bara tur att domarn
Disciplin, ja. Jag blev först omkörd av en kille på höger sida (vi pratar tävlingsklass, masters). Han genade mig på fel sida i kurvan upp från Söder mälarstrand till Västerbron, o bara skrattade när jag skällde på honom. han hade inte bara tur att domarn
Quote from Elias Engqvist on 30 August 2009, 10:36Det var en som försökte köra om mig till höger i s-svängen på strandvägen men honom prejade jag omedvetet så han fick bromsa - bara tur att vi inte kraschade istället!
Det var en som försökte köra om mig till höger i s-svängen på strandvägen men honom prejade jag omedvetet så han fick bromsa - bara tur att vi inte kraschade istället!
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 16:22Nån som vet var man kan hitta resultaten från 2009, nu när IMG lagt ner hemsidan? De finns inte på förbundets hemsida.
Nån som vet var man kan hitta resultaten från 2009, nu när IMG lagt ner hemsidan? De finns inte på förbundets hemsida.