Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMedaljernas pris
You need to log in to create posts and topics.

Såg denna dokumentär igårkväll och nu idag igen. Gripande!

http://www.svtplay.se/video/205991/medaljens-pris

Grus/gräsbanor igen och illegalisera spik?

Förbjud smärtstillande inom friidrotten.

Jag tycker nog det allra värsta var alla skador bland ungdomar. Är det verkligen vettigt att 14-åringar får förslitningsskador som man förr mest såg hos 80-åringar?

De satt precis och diskuterade Diklofenak på ettan i morse.

Nej det är inte vettigt och tyder ju starkt på att träningssättet verkar lämna mycket i övrigt att önska.

Lämnar mycket i övrigt att önska? Har för mig att Klüft var bäst i världen. Men jag kan ju ha fel. Våra respektive träningsupplägg slår säkert Klüft på fingrarna vilken dag i veckan som helst.

Klüft var, i mångkamp, ohotad världsetta så länge hon höll på. Hon slog den magiska 7 000p-gränsen. Outstanding helt enkelt.

Men random förståsigpåare på bettan vet säkert bättre, och hade kunnat coacha henne till större rekord antar jag... (#)

Tror hon syftade på att friidrotts-ungdomars/barns träning behöver ses över. På tok för likt elitens är min uppfattning.

Läs först kommentera sen.

Nej precis, Celos svarade nog på min synpunkt om att det är oroande att barn i yngre tonåren får förslitningsskador.

Jag tycker att man måste skilja på elitidrott och barnidrott. Att elitidrottare blir skadade för livet är en sak, de har valt en speciel