Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMedaljernas pris
You need to log in to create posts and topics.

Grejen är att är du MÅSTE träna så pass mycket så att du ligger på gränsen för att bli elitidrottare. Ibland räcker det med att överskrida den gränsen minimalt och då kommer skadorna på löpande band.

I fallen Kluft och Kallur beror det också på att de va

Det är ganska dumt att träna för mycket innan man är ur puberteten. Det brukar komma surt efter.
Sedan vet inte jag ifall svenska "Eliten" är så vass om det är normalt med att 16-17 åringar kan vinna SM.

Minns inte vem som sa det men under OS var det någon (journalist, idrottare?) som hävdade att svenska atleter har det för bra, det kanske ligger något i det?

Jag vet inte, jag är bara motionär och får ha det hur bra jag vill 🙂

Smärtstillande verkar inte vara något vinnande koncept för somliga i alla fall. Inte över tid. Som kallur nämnde, hon hade haft en jävla tid att skynda liiite långsammare istället för att vara skadad i 4 år.

Detta citatet stämmer ganska bra.

"du tål d

Det var väl inte bara de tunga knäböjen? Fattade som att det var ett slags hoppstuds-övning som skapat de märkliga skadorna med hål i benet etc?

Angående voltaren så tränar väl var och varannan vanlig motionär med voltaren ibland. Det är väl mer eller mi

Övningarna var, så vitt jag kunde se, plyometrics. En slags spänst/explosivitetövningar som inte alls är ovanliga fast enormt påfrestande. Otroligt lätta att överdosera, men otroligt givande om man balanserar på rätt sida skadehelvetet.

Se t ex:
http://

@flindra

Jag förstår inte heller hur man som i övrigt frisk människa kan träna med värktabletter, men å andra sidan har jag haft tur och aldrig haft något behov.

Jag ska ta och se den där dokumentären så jag kan bilda mig en egen uppfattning.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4372&artikel=5200726

Idag står det i tidningen att diklofenak i likhet med p-piller klassas som en miljörisk, det som kommer ut i toaletterna kan skada livet i våra vatten.
Förutom att det inte är ett särdeles bra förstahandsval för smärtlindring. Själv tål jag dem tydligen i

Reagerade (främst) på två saker.

Holms lättvindiga kommentar om hur självklart det var att som standard trycka i sig medisinskapreparat för att kunna genomföra ett hoppass. Även andra hade samma inställning.

Varför lades inte mer vikt vid Kallurs tanka