Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMedaljernas pris
You need to log in to create posts and topics.

Jag hörde en dokumentär om Kallurs kamp i P1, och jag kunde inte låta bli att fundera på varför hon inte satsat på cykling? I dokumentären nämndes att hon tränat cykling som alternativträning och liksom slog svenskt rekord av bara farten i velodromcykling

Ni som inte tränat explosivt som hoppare eller sprinters gör anar inte vilka belastningar kroppen utsätts för. Det är hemskt men man har ständigt ont någonstans och för att bli bäst som faktiskt Holm/Kluft/Kallur faktiskt har varit så krävs dessa tränings

"Flickor, så unga som 8 år, tränar gymnastik 25 timmar i veckan – på skoltid. Ledare, föräldrar, lärare och flickorna själva hyllar satsningen. Andra uttrycker stor oro."

Frågan som jag, som handbolls-och fotbollsmamma, ofta ställer mig är - hur många fö

Kallur har inte tränat så mycket syreupptagningsförmåga som hon har tränat syraupptagningsförmåga.

Jag tror att det är fler än friidrottare som har ont ofta&länge. Jag kan i alla fall komma ihåg väldigt många pass, mornar, kvällar o nätter med diverse s

Har man det huvudsaklig grund för försörjningen så kanske det kommer i ett annat läge. Man törs kanske inte missa en period av träning, oavsett de risker det innebär? Sanna Ks kommentar om hur hennes alternativ hade sett ut om hon spenderat de senaste 4

(t+) på Leif

Det intressanta är snarare om det är deras "supportteam" med naprapater, tränare, fysiologer o "idrottsläkare" som driver på och får hjälp av deras manager.

Jag försöker vara försiktig med att döma andra och deras beteende. Friska och rimligt begåvade människor gör ju aldrig, till synes, tokiga saker med flit. De gör ju det dom gör för att de är övertygade om att de gör bra saker.
Det är betraktaren som (be)

Väldigt många"elitidrottare" har inte haft möjlighet att lära känna människor utanför idrotten och det ställer till en hel del för vissa.

Risken är stor att de lever i sin bubbla med extremfokus på tävling xx, yy. Dessutom ivrigt påhejade av "tränare" i olika former. Inte lätt för en ung vuxen att stå emot eller ens ha ett annat perspektiv. Som du säger David har de inte sett så mycket anna