Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:04Jag hörde en dokumentär om Kallurs kamp i P1, och jag kunde inte låta bli att fundera på varför hon inte satsat på cykling? I dokumentären nämndes att hon tränat cykling som alternativträning och liksom slog svenskt rekord av bara farten i velodromcykling
Jag hörde en dokumentär om Kallurs kamp i P1, och jag kunde inte låta bli att fundera på varför hon inte satsat på cykling? I dokumentären nämndes att hon tränat cykling som alternativträning och liksom slog svenskt rekord av bara farten i velodromcykling
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:53Ni som inte tränat explosivt som hoppare eller sprinters gör anar inte vilka belastningar kroppen utsätts för. Det är hemskt men man har ständigt ont någonstans och för att bli bäst som faktiskt Holm/Kluft/Kallur faktiskt har varit så krävs dessa tränings
Ni som inte tränat explosivt som hoppare eller sprinters gör anar inte vilka belastningar kroppen utsätts för. Det är hemskt men man har ständigt ont någonstans och för att bli bäst som faktiskt Holm/Kluft/Kallur faktiskt har varit så krävs dessa tränings
Quote from Catharina Brattlin on 15 August 2012, 18:38"Flickor, så unga som 8 år, tränar gymnastik 25 timmar i veckan – på skoltid. Ledare, föräldrar, lärare och flickorna själva hyllar satsningen. Andra uttrycker stor oro."
Frågan som jag, som handbolls-och fotbollsmamma, ofta ställer mig är - hur många fö
"Flickor, så unga som 8 år, tränar gymnastik 25 timmar i veckan – på skoltid. Ledare, föräldrar, lärare och flickorna själva hyllar satsningen. Andra uttrycker stor oro."
Frågan som jag, som handbolls-och fotbollsmamma, ofta ställer mig är - hur många fö
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 19:20Kallur har inte tränat så mycket syreupptagningsförmåga som hon har tränat syraupptagningsförmåga.
Jag tror att det är fler än friidrottare som har ont ofta&länge. Jag kan i alla fall komma ihåg väldigt många pass, mornar, kvällar o nätter med diverse s
Kallur har inte tränat så mycket syreupptagningsförmåga som hon har tränat syraupptagningsförmåga.
Jag tror att det är fler än friidrottare som har ont ofta&länge. Jag kan i alla fall komma ihåg väldigt många pass, mornar, kvällar o nätter med diverse s
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 19:35Har man det huvudsaklig grund för försörjningen så kanske det kommer i ett annat läge. Man törs kanske inte missa en period av träning, oavsett de risker det innebär? Sanna Ks kommentar om hur hennes alternativ hade sett ut om hon spenderat de senaste 4
Har man det huvudsaklig grund för försörjningen så kanske det kommer i ett annat läge. Man törs kanske inte missa en period av träning, oavsett de risker det innebär? Sanna Ks kommentar om hur hennes alternativ hade sett ut om hon spenderat de senaste 4
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 19:41(t+) på Leif
(t+) på Leif
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 19:57Det intressanta är snarare om det är deras "supportteam" med naprapater, tränare, fysiologer o "idrottsläkare" som driver på och får hjälp av deras manager.
Det intressanta är snarare om det är deras "supportteam" med naprapater, tränare, fysiologer o "idrottsläkare" som driver på och får hjälp av deras manager.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 19:59Jag försöker vara försiktig med att döma andra och deras beteende. Friska och rimligt begåvade människor gör ju aldrig, till synes, tokiga saker med flit. De gör ju det dom gör för att de är övertygade om att de gör bra saker.
Det är betraktaren som (be)
Jag försöker vara försiktig med att döma andra och deras beteende. Friska och rimligt begåvade människor gör ju aldrig, till synes, tokiga saker med flit. De gör ju det dom gör för att de är övertygade om att de gör bra saker.
Det är betraktaren som (be)
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 20:07Väldigt många"elitidrottare" har inte haft möjlighet att lära känna människor utanför idrotten och det ställer till en hel del för vissa.
Väldigt många"elitidrottare" har inte haft möjlighet att lära känna människor utanför idrotten och det ställer till en hel del för vissa.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 20:24Risken är stor att de lever i sin bubbla med extremfokus på tävling xx, yy. Dessutom ivrigt påhejade av "tränare" i olika former. Inte lätt för en ung vuxen att stå emot eller ens ha ett annat perspektiv. Som du säger David har de inte sett så mycket anna
Risken är stor att de lever i sin bubbla med extremfokus på tävling xx, yy. Dessutom ivrigt påhejade av "tränare" i olika former. Inte lätt för en ung vuxen att stå emot eller ens ha ett annat perspektiv. Som du säger David har de inte sett så mycket anna