Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 20:55Jag har också haft mina misstankar åt det hållet, men hur ska jag få reda på det (utan att krypa in i ett labb)?
De 196 fick jag genom att ett antal gånger köra tills jag spydde (jäpp, bokstavligen...) och sedan lägga på 2.
De teoretiska formler jag har
Jag har också haft mina misstankar åt det hållet, men hur ska jag få reda på det (utan att krypa in i ett labb)?
De 196 fick jag genom att ett antal gånger köra tills jag spydde (jäpp, bokstavligen...) och sedan lägga på 2.
De teoretiska formler jag har
Quote from Stefan Aronsson on 8 July 2008, 23:02De första 3.24 timmarna låg min puls på 85 % av max vilket var lite för mycket för att jag skulle orka in i mål kände jag, så jag slog av på takten i Fagerhult och resterande 4.48 snittade jag 76 % av max, totalt över hela 8.12 på 80 % av max (broöppning
De första 3.24 timmarna låg min puls på 85 % av max vilket var lite för mycket för att jag skulle orka in i mål kände jag, så jag slog av på takten i Fagerhult och resterande 4.48 snittade jag 76 % av max, totalt över hela 8.12 på 80 % av max (broöppning
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 01:01erh....å bilen går bra?
Har kört med pulsklocka i 6 år... utnyttjat den massor...men alltid för stunden inte för resultatet....Maxpulser och medelpulser blir så ointressatna....det gäller att lära sig känna sin kropp i varje backe i varje längd...kan jag
erh....å bilen går bra?
Har kört med pulsklocka i 6 år... utnyttjat den massor...men alltid för stunden inte för resultatet....Maxpulser och medelpulser blir så ointressatna....det gäller att lära sig känna sin kropp i varje backe i varje längd...kan jag
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 11:51medelpulsen är klart intressant när det gäller att räkna ut kaloriförbrukningen under Vätternrundan
medelpulsen är klart intressant när det gäller att räkna ut kaloriförbrukningen under Vätternrundan
Quote from j sollerman on 9 July 2008, 13:22ja din medelpuls inte alls andra..
ja din medelpuls inte alls andra..
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 14:28jag är intresserad av kaloriförbrukningen under Vätternrundan - inte bara min egen utan även andra cyklisters - så medelpulsen är intressant - inte bara min egen utan även andra cyklisters...
jag är intresserad av kaloriförbrukningen under Vätternrundan - inte bara min egen utan även andra cyklisters - så medelpulsen är intressant - inte bara min egen utan även andra cyklisters...
Quote from Lena O on 9 July 2008, 14:44Jag håller med att snittpulsen är ointressant, det är pulsen för stunden jag vill se.
Är det du vill ha Leif en koppling mellan snittpuls och kcal-förbrukning.
Så att om någon ligger på x% i y tid kommer z antalet kcal förbrukas?
Jag håller med att snittpulsen är ointressant, det är pulsen för stunden jag vill se.
Är det du vill ha Leif en koppling mellan snittpuls och kcal-förbrukning.
Så att om någon ligger på x% i y tid kommer z antalet kcal förbrukas?
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 15:46Hej Mattias!
Såg att du funderade på varför pulsen "sjunker" i slutet av ett långlopp?
Enligt de fakta jag känner till inträffar följande:
Eftersom hjärtat är en muskel så sker som med alla andra muskler under ansträngning att dom blir svagare efterso
Hej Mattias!
Såg att du funderade på varför pulsen "sjunker" i slutet av ett långlopp?
Enligt de fakta jag känner till inträffar följande:
Eftersom hjärtat är en muskel så sker som med alla andra muskler under ansträngning att dom blir svagare efterso
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 15:53Du var kanske inte utvilad och/eller sprang på högre höjd än vanligt.
Du var kanske inte utvilad och/eller sprang på högre höjd än vanligt.
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 16:07Kaloriförbrukning på Vätternrundan...mitt tipps är att ät vad du kan...men ha det med dig i form av bars....du lär inte kunna konsumera mer än du förbränner och hälften pissar du ut!
Kaloriförbrukning på Vätternrundan...mitt tipps är att ät vad du kan...men ha det med dig i form av bars....du lär inte kunna konsumera mer än du förbränner och hälften pissar du ut!