Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 19:52Hej Leif.
"har tidigare kollat lite på medelpulsen för dom som kör Vätternrundan kring 8-9 timmar och den låg då på 75% lite drygt men vad gäller dom som kör på 12-14-16-18 timmar nån här som kört med pulsmätare?"
Nu var detta en väldigt konstig runda f
Hej Leif.
"har tidigare kollat lite på medelpulsen för dom som kör Vätternrundan kring 8-9 timmar och den låg då på 75% lite drygt men vad gäller dom som kör på 12-14-16-18 timmar nån här som kört med pulsmätare?"
Nu var detta en väldigt konstig runda f
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 20:17Mina värden från VR stämmer förvånansvärt väl in med Mattias.
Mattias skrev: "Min maxpuls är 196 och jag snittade 153 över 10:35, d v s 78%."
Och min maxpuls är också ca. 196 och jag snittade 152 över 9:32, d v s 77 %.
Sista 1,5 h var min puls påtagligt
Mina värden från VR stämmer förvånansvärt väl in med Mattias.
Mattias skrev: "Min maxpuls är 196 och jag snittade 153 över 10:35, d v s 78%."
Och min maxpuls är också ca. 196 och jag snittade 152 över 9:32, d v s 77 %.
Sista 1,5 h var min puls påtagligt
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 20:59förutom som bas för uträkning av kaloriförbrukning kan medelpulsen även vara intressant så här:
tanken är att det möjligen finns ett sweetspot som ligger nånstans mellan 70 och 80 % av maxpuls där blandningen av fett och kolhydrater i förbränningen är o
förutom som bas för uträkning av kaloriförbrukning kan medelpulsen även vara intressant så här:
tanken är att det möjligen finns ett sweetspot som ligger nånstans mellan 70 och 80 % av maxpuls där blandningen av fett och kolhydrater i förbränningen är o
Quote from Lars Ekegård on 10 July 2008, 07:52Körde på strax över 8 timmar -06 med en snitt på 137 bpm har ett max på ca 188, ger väl ett snitt på runt 73% av max.
Kollade även snittet på Vasaloppen och mtb långlopp jag gjort och ligger där betydligt högre närmare vilket kanske inte är så konstigt e
Körde på strax över 8 timmar -06 med en snitt på 137 bpm har ett max på ca 188, ger väl ett snitt på runt 73% av max.
Kollade även snittet på Vasaloppen och mtb långlopp jag gjort och ligger där betydligt högre närmare vilket kanske inte är så konstigt e
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 22:22Medelpuls stider på Vasaloppet för att man använder fler muskelgrupper, ben armar axlar och inte att glömma en stor påfrästning på magen. I en uppfösrbacke med hyfsat tempo kan pulsen rusa. Egentligen är det bara rak sträckor med enbart stackning som man
Medelpuls stider på Vasaloppet för att man använder fler muskelgrupper, ben armar axlar och inte att glömma en stor påfrästning på magen. I en uppfösrbacke med hyfsat tempo kan pulsen rusa. Egentligen är det bara rak sträckor med enbart stackning som man