Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMeka cykel
You need to log in to create posts and topics.

Tack för en användbar länk Fredrik! (t+)

Jag tackar för alla svar, Jag kanske återkommer med en starta mekarkurs för funbeatare då jag har tillgång till en egen verkstad där man skulle kunna samlas och meka. Under tiden skall jag undersöka era tips.
MVH Micke

Sen inns ju Park Tools Repair Help: http://www.parktool.com/repair/

Suverän med förklarande text, bilder, och verktygslistor. Många verktyg blir det. Känns som varenda liten skruv ska ha ett eget verktyg. Och många skruv är det.

Jag är med om någon hittar någon kurs eller något liknande... hemma hos en guru är ju helt ok också.

Vill också lära mig att meka utan att behöva förstöra min egen hoj medan jag lär mig. 😉

Nu använder jag mest min MTB för pendling men när jag vågar mi

Jag hittade en gammal crecent i en container och använde den som lärcykel, gick igenom alla delar och renoverade och lekte!

Tillslut blev det en hyfsat fungerande fixie och en lite fetare verktygslåda!

Var det av alla överblivna delar?

Jupp, man vet aldrig när ett trasigt frihjul från slutet av 70-talet kan behövas...

Trasiga frihjul kan man använda till mycket. Släng den aldrig.

Haha.. det där resonemanget håller på att spränga vårt garage. Vi har faktiskt ordning, men för någon månad sedan vadade vi i "reservdelar".

Japp nu har jag fixat en cykel som jag kan "provmeka" på. Kan ju säja att det är otroligt kul att hålla på.