Quote from Guest on 19 August 2009, 22:17Har en tid fnulat på att skaffa racer och tänkte slå till nu när rean börjar sätta igång. Håller nu på och fnular fram och tillbaka mellan Merida Road Race 905 el Scultura 904, m a o Alu el Carbon el Ultegra vs 105...... vad är vettigt, fördelar och nackd
Har en tid fnulat på att skaffa racer och tänkte slå till nu när rean börjar sätta igång. Håller nu på och fnular fram och tillbaka mellan Merida Road Race 905 el Scultura 904, m a o Alu el Carbon el Ultegra vs 105...... vad är vettigt, fördelar och nackd
Quote from Berit Bengtson on 19 August 2009, 22:27Om båda passar dig bra, köp den som är billigast och ett par riktiga hjul.
Originalhjulen är vare sig bra eller kul att cykla på, men de är billiga.
Om båda passar dig bra, köp den som är billigast och ett par riktiga hjul.
Originalhjulen är vare sig bra eller kul att cykla på, men de är billiga.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 08:05Instämmer med Håkan ang RS10 hjulen och Vittoria Rubino är riktigt dåliga. Vad som är positivt är att Roadrace ramarna är så bra att du lätt kan uppgradera hjulen utan att ramen blir den "begränsande" faktorn.
Instämmer med Håkan ang RS10 hjulen och Vittoria Rubino är riktigt dåliga. Vad som är positivt är att Roadrace ramarna är så bra att du lätt kan uppgradera hjulen utan att ramen blir den "begränsande" faktorn.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 08:16Vad ska du betala för cyklarna?
Vad ska du betala för cyklarna?
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:23Tackar för svar, har ni några förslag på bra hjul att sätta på? Gärna med hänsyn till min nivå...... 🙂 Cyklade VR nu på 11.14 med Nishikis snikhybrid (Comp).
Har inte velat klart ännu men vad jag har läst i tester etc om Merida verkar det ju positivt m
Tackar för svar, har ni några förslag på bra hjul att sätta på? Gärna med hänsyn till min nivå...... 🙂 Cyklade VR nu på 11.14 med Nishikis snikhybrid (Comp).
Har inte velat klart ännu men vad jag har läst i tester etc om Merida verkar det ju positivt m
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:37Jag hade väntat på Cykel citys rea och plockat ihop en cykel med hjul där för de pengarna.
Jag hade väntat på Cykel citys rea och plockat ihop en cykel med hjul där för de pengarna.
Quote from Berit Bengtson on 20 August 2009, 09:44Johan Ögren skrev:
> är lite skeptisk till att köpa den billigaste carbon:en
Köp en cykel med kolfiberram så slipper du bekymra dig 😉Vad gäller hjulen bör du undvika de fabriksbyggda fåekrade hjulen,
Handbyggda hjul av standarddelar är bättre än fabri
Johan Ögren skrev:
> är lite skeptisk till att köpa den billigaste carbon:en
Köp en cykel med kolfiberram så slipper du bekymra dig 😉
Vad gäller hjulen bör du undvika de fabriksbyggda fåekrade hjulen,
Handbyggda hjul av standarddelar är bättre än fabri
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:52Hej!!
Första inlägget här för mig!
Jag köpte ganska nyligen en scultura 904 och är mycket nöjd, dock är jag en total nybörjare och detta är min första cykel.
Gick och velade länge och valde mellan olika cyklar men tillslut orkade jag inte mer utan köpt
Hej!!
Första inlägget här för mig!
Jag köpte ganska nyligen en scultura 904 och är mycket nöjd, dock är jag en total nybörjare och detta är min första cykel.
Gick och velade länge och valde mellan olika cyklar men tillslut orkade jag inte mer utan köpt
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:08"Köp en cykel med kolfiberram så slipper du bekymra dig ;-)"
Ok då, slarvar lite med benämningen. Kanske ska satsa på Alu istället för att slippa begreppsförvirring. 😉
Någon aning om när Cykelcity drar igång rean? Tycker de verkar vara lite dyra, iaf
"Köp en cykel med kolfiberram så slipper du bekymra dig ;-)"
Ok då, slarvar lite med benämningen. Kanske ska satsa på Alu istället för att slippa begreppsförvirring. 😉
Någon aning om när Cykelcity drar igång rean? Tycker de verkar vara lite dyra, iaf
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:11Mitt i september vanligtvis, men du får hjälp med inställningar och annat också.
De brukar ligga 30-40% ned på rean.
Mitt i september vanligtvis, men du får hjälp med inställningar och annat också.
De brukar ligga 30-40% ned på rean.