Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 21:06RS-10 hjulen är riktigt mjuka. Jag kan inte ens ha sensorn till hastighetsmätaren på när jag har dom hjulen på cykeln. Dom sviktar så mycket när jag trycker på att mätaren åker in i ekrarna.
Sedan så har två stycken bakhjul gått sönder för mig, båda eft
RS-10 hjulen är riktigt mjuka. Jag kan inte ens ha sensorn till hastighetsmätaren på när jag har dom hjulen på cykeln. Dom sviktar så mycket när jag trycker på att mätaren åker in i ekrarna.
Sedan så har två stycken bakhjul gått sönder för mig, båda eft
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 21:12Tour säger i sin test att dom är skitstyva och håller jättebra - suck! - vad ska man tro om oraklet från Tyskland egentligen eller vad ska man tro om Marco J egentligen - livet är komplicerat 🙂
Tour säger i sin test att dom är skitstyva och håller jättebra - suck! - vad ska man tro om oraklet från Tyskland egentligen eller vad ska man tro om Marco J egentligen - livet är komplicerat 🙂
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 21:16Det som jag skrev gäller för mig. Hjulen jag nu har uppstår inte problemen som jag hade med RS-10. Iof så är nog dom hjulen jag har nu ganska så mycket bättre så kanske fel att jämföra med dom 😉
Det som jag skrev gäller för mig. Hjulen jag nu har uppstår inte problemen som jag hade med RS-10. Iof så är nog dom hjulen jag har nu ganska så mycket bättre så kanske fel att jämföra med dom 😉
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 21:34det är klart intressant med personlig praktisk erfarenhet att jämföra med test där Tour kom fram till att Shimano RS10 fick samma poäng som Shimano Dura Ace, Tune Mig 45/Mag 150/Mavic, Fulcrum Racing Zero och slog Easton EA 90 SLX där prisskillnaden till
det är klart intressant med personlig praktisk erfarenhet att jämföra med test där Tour kom fram till att Shimano RS10 fick samma poäng som Shimano Dura Ace, Tune Mig 45/Mag 150/Mavic, Fulcrum Racing Zero och slog Easton EA 90 SLX där prisskillnaden till
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 07:31Jag litar alltid mer på den samlade erfarenheten än på grafer - det spelar liksom ingen roll om hjulet är styvt i labbet när det under användning upplevs mjukt.
Jag litar alltid mer på den samlade erfarenheten än på grafer - det spelar liksom ingen roll om hjulet är styvt i labbet när det under användning upplevs mjukt.
Quote from Berit Bengtson on 21 August 2009, 09:08Hjultestet finns i senaste numret av Tour http://www.tour-magazin.de
Nummer 8/09, tillsammans med reportaget om årets TdF.Tour finns att köpa i Sverige hos en del välsorterade lokala tidningshandlare, eller Online: http://www.press-stop.se (sök på Tour
Hjultestet finns i senaste numret av Tour http://www.tour-magazin.de
Nummer 8/09, tillsammans med reportaget om årets TdF.
Tour finns att köpa i Sverige hos en del välsorterade lokala tidningshandlare, eller Online: http://www.press-stop.se (sök på Tour
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 09:16>Benny vad är det som är riktigt dåligt med RS10 hjulen?<
Om de är dåliga har jag ingen uppfattning om. Snarare instämde jag med Håkan C att köpa bättre hjul. Meridas Roadrace ram är så bra att den lätt tål att uppgraderas med enligt mitt tycke lättare h
>Benny vad är det som är riktigt dåligt med RS10 hjulen?<
Om de är dåliga har jag ingen uppfattning om. Snarare instämde jag med Håkan C att köpa bättre hjul. Meridas Roadrace ram är så bra att den lätt tål att uppgraderas med enligt mitt tycke lättare h
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 09:27Egentligen står du alltså inte alls för den första meningen i ditt första inlägg igår?
Egentligen står du alltså inte alls för den första meningen i ditt första inlägg igår?
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 10:27>Egentligen står du alltså inte alls för den första meningen i ditt första inlägg igår?<
Jo det gör jag. "Riktigt dåliga" syftar på Vittoria Rubino.
Jag har ingen åsikt eller uppfattning om kvaliteten på RS10 hjulen däremot anser jag att Roadrace ramarn
>Egentligen står du alltså inte alls för den första meningen i ditt första inlägg igår?<
Jo det gör jag. "Riktigt dåliga" syftar på Vittoria Rubino.
Jag har ingen åsikt eller uppfattning om kvaliteten på RS10 hjulen däremot anser jag att Roadrace ramarn
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 10:51men vad är det då närmare bestämt som gör att RS 10 varken är bra eller kul att cykla på Håkan C och Benny?
smäller en eker av och hjulet skevar så man tvingas bryta Vätternrundan känns ju varken bra eller kul men men den egenskapen delar ju RS 10 väl då
men vad är det då närmare bestämt som gör att RS 10 varken är bra eller kul att cykla på Håkan C och Benny?
smäller en eker av och hjulet skevar så man tvingas bryta Vätternrundan känns ju varken bra eller kul men men den egenskapen delar ju RS 10 väl då