Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 17:08Lägg nu in en passus om att det är jobbigt för vissa får och va inte en sådan vänsterpartist ut i fingerspetsarna Fredrik!
Lägg nu in en passus om att det är jobbigt för vissa får och va inte en sådan vänsterpartist ut i fingerspetsarna Fredrik!
Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 21:30Jag hade också fått berättat om detta med djurmisshandel, men rubrikerna för några månader sedan gav resultat. Företag som höll på med detta har gått i konkurs, flyttat till Sydamerika eller ordnat upp sina affärer.
Jag var inne hos Friluftsmagasinet tid
Jag hade också fått berättat om detta med djurmisshandel, men rubrikerna för några månader sedan gav resultat. Företag som höll på med detta har gått i konkurs, flyttat till Sydamerika eller ordnat upp sina affärer.
Jag var inne hos Friluftsmagasinet tid
Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 22:23Grymt bra när det blir genomslag. Men som kund bör man iaf hålla ögonen öppna.
Grymt bra när det blir genomslag. Men som kund bör man iaf hålla ögonen öppna.
Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 22:51Kan någon tipsa om var man får tag på kläder av merinoull där fåren utsatts för mulesing? Vilka företag tillverkar, och vilka distribuerar, dessa plagg?
Kan någon tipsa om var man får tag på kläder av merinoull där fåren utsatts för mulesing? Vilka företag tillverkar, och vilka distribuerar, dessa plagg?
Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 23:01Ska man inte vända på det?
Ska man inte vända på det?
Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 23:06Det var vad jag gjorde. Ska man inte besvara frågor?
Var finns allt som det varnas för? Hur stor är risken att råka köpa produkter från får som utsatts för eländet? Varningarna har vi ju sett och hört men det vore kul med lite substans för att se vilken r
Det var vad jag gjorde. Ska man inte besvara frågor?
Var finns allt som det varnas för? Hur stor är risken att råka köpa produkter från får som utsatts för eländet? Varningarna har vi ju sett och hört men det vore kul med lite substans för att se vilken r
Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 23:25Fredrik - Som vanligt är du absurd i dina uttalanden och med en kluven röv kan man fatta att råmaterial hamnar bland många olika tillverkare. Därför är det svårt och till när omöjligt att säga vilket företag eller vilket märke som distribuerar detta.
OM
Fredrik - Som vanligt är du absurd i dina uttalanden och med en kluven röv kan man fatta att råmaterial hamnar bland många olika tillverkare. Därför är det svårt och till när omöjligt att säga vilket företag eller vilket märke som distribuerar detta.
OM
Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 23:46Så det är således främst en konspirationsteori vi ska guidas av. Då vet vi det.
Och på motsvarande goda grunder bör man undvika bomull, dun, skinn/läder, plast mm.
Eller också agerar man sunt.Vill du tjäna en nätt slant så stäm de som påstår att ullen i
Så det är således främst en konspirationsteori vi ska guidas av. Då vet vi det.
Och på motsvarande goda grunder bör man undvika bomull, dun, skinn/läder, plast mm.
Eller också agerar man sunt.
Vill du tjäna en nätt slant så stäm de som påstår att ullen i
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 00:17Jag vill inte stämma någon! Det ligger i din tanke.
Jag behöver inte veta något om ämnet Fredrik för det viktiga är att vi köper merinoull från de som kan leverera det på ett etiskt sätt. Det är det vi som konsumenter borde begära från de flesta företag
Jag vill inte stämma någon! Det ligger i din tanke.
Jag behöver inte veta något om ämnet Fredrik för det viktiga är att vi köper merinoull från de som kan leverera det på ett etiskt sätt. Det är det vi som konsumenter borde begära från de flesta företag
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 00:28Klart du inte behöver veta något om det du skriver. Det kan dock vara bra för andra att känna till just det faktum att du inte har en aning om det som du bygger din konspirationsteori kring. Vilket är goda skäl till att inte lyssna på dig utan istället vä
Klart du inte behöver veta något om det du skriver. Det kan dock vara bra för andra att känna till just det faktum att du inte har en aning om det som du bygger din konspirationsteori kring. Vilket är goda skäl till att inte lyssna på dig utan istället vä