Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 12:51Koalalandet.
Koalalandet.
Quote from Berit Bengtson on 7 November 2010, 12:58Fredrik:
På svenska skiljer man mellan ull och ylle
Precis som man skiljer mellan silke och siden.Funbeat är väl ett svenskspråkigt Forum?
Varför då inte använda svenska?Dessutom är det så att ylleplagg har sina begränsningar, i träningssammanhang mär
Fredrik:
På svenska skiljer man mellan ull och ylle
Precis som man skiljer mellan silke och siden.
Funbeat är väl ett svenskspråkigt Forum?
Varför då inte använda svenska?
Dessutom är det så att ylleplagg har sina begränsningar, i träningssammanhang mär
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 13:01Sidenmaskar? Det finns sidensvansar.
Sidenmaskar? Det finns sidensvansar.
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 15:42David,
Ja såväl DDT som Talidomin används runt om i världen. Och det går säkert att finna merinoullprodukter där fåren utsatts för mulesing. Men är det relevant att varna svenska konsumenter för Neurosedyn, DDT-grödor och merinoullsprodukter för det?
Hur
David,
Ja såväl DDT som Talidomin används runt om i världen. Och det går säkert att finna merinoullprodukter där fåren utsatts för mulesing. Men är det relevant att varna svenska konsumenter för Neurosedyn, DDT-grödor och merinoullsprodukter för det?
Hur
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 15:48Men det ger en möjlighet till bildning och ställningstagande innan köp.
Då blir valet fritt och baserat på (o)kunskap.
Men det ger en möjlighet till bildning och ställningstagande innan köp.
Då blir valet fritt och baserat på (o)kunskap.
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 16:13David,
"Men det ger en möjlighet till bildning och ställningstagande innan köp."
Vad? Varningar för DDT-besprutning av grödor? Eller varningar för köp av fällstolar eftersom IKEA sålde bristfälliga sådana i början av 70-talet?
Äh, jag spelar bara oförståe
David,
"Men det ger en möjlighet till bildning och ställningstagande innan köp."
Vad? Varningar för DDT-besprutning av grödor? Eller varningar för köp av fällstolar eftersom IKEA sålde bristfälliga sådana i början av 70-talet?
Äh, jag spelar bara oförståe
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 16:18Man ska inte glömma historiken och därmed även kunna se en förändring, ibland till det bättre.
Jag känner mig ibland som Caligula.
Man ska inte glömma historiken och därmed även kunna se en förändring, ibland till det bättre.
Jag känner mig ibland som Caligula.
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 17:31Om man, som Fredrik föreslår, ska skilja på vad som gällt förut och vad som gäller nu så kanske man ska ta hänsyn till att utfasningen av mulesing i Australien _var_ tänkt att göras till årsskiftet men att de planerna _är_ skrotade.
http://www.countryman
Om man, som Fredrik föreslår, ska skilja på vad som gällt förut och vad som gäller nu så kanske man ska ta hänsyn till att utfasningen av mulesing i Australien _var_ tänkt att göras till årsskiftet men att de planerna _är_ skrotade.
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 17:52Fredrik fick bruten näsa i snubblandet?
Fredrik fick bruten näsa i snubblandet?
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 19:17Åberg,
Det stämmer. Fast inte helt. Man har i Australien inte slutat fasa ut mulesing utan det man gjort är att man (AWI) kommit till insikt att målet inte troligtvis inte kommer vara uppnått vid slutet av 2010.
Vilket ju inte förändrar särskilt mycket i
Åberg,
Det stämmer. Fast inte helt. Man har i Australien inte slutat fasa ut mulesing utan det man gjort är att man (AWI) kommit till insikt att målet inte troligtvis inte kommer vara uppnått vid slutet av 2010.
Vilket ju inte förändrar särskilt mycket i