Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 21:58Bättre att 100 oskyldiga får lida än att 1 skyldig slipper lida...för att travestera en annan med liknande rättspatos.
Jag lär dock slippa lida eftersom jag inte ens har en aning om hur jag ska göra för att hitta merinoullsprodukter från får som utsatts
Bättre att 100 oskyldiga får lida än att 1 skyldig slipper lida...för att travestera en annan med liknande rättspatos.
Jag lär dock slippa lida eftersom jag inte ens har en aning om hur jag ska göra för att hitta merinoullsprodukter från får som utsatts
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 22:00Jag brukar bli kallad för troll av något gammalt UFO.
Jag brukar bli kallad för troll av något gammalt UFO.
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 22:18I det här fallet var det nog 100 som fått lida för att 1 skulle bli varm.
Du behöver bara göra rätt när det gäller ditt val. Därefter kan du vara säker på att du inte torterar får. Visst är det enkelt? Sova lugnt bör vi inte göra innan vi löst lite mer g
I det här fallet var det nog 100 som fått lida för att 1 skulle bli varm.
Du behöver bara göra rätt när det gäller ditt val. Därefter kan du vara säker på att du inte torterar får. Visst är det enkelt? Sova lugnt bör vi inte göra innan vi löst lite mer g
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 22:19Utomjordingar å grejer kanske du ska hålla kvar i din fantasi precis som jag gör?
Utomjordingar å grejer kanske du ska hålla kvar i din fantasi precis som jag gör?
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 22:29Det vore orimligt om vi inte kan enas kring följande i saken:
Att i Sverige utöva sin konsumentmakt med hjälp av sitt shoppingbeteende är omöjligt, eller nästintill, eftersom det enda alternativet som finns att tillgå är det som föredras.Eller hur?
Där
Det vore orimligt om vi inte kan enas kring följande i saken:
Att i Sverige utöva sin konsumentmakt med hjälp av sitt shoppingbeteende är omöjligt, eller nästintill, eftersom det enda alternativet som finns att tillgå är det som föredras.
Eller hur?
Där
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 22:44Sådana här frågor ges endast kraft utifrån individen. Det är du och jag som får ta ställning till om vi ska göra rätt eller fel. Det går inte att komma runt det hur mycket man än beskriver det i utredningar eller pekar på lagar eller att industrin påbörja
Sådana här frågor ges endast kraft utifrån individen. Det är du och jag som får ta ställning till om vi ska göra rätt eller fel. Det går inte att komma runt det hur mycket man än beskriver det i utredningar eller pekar på lagar eller att industrin påbörja
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 23:02"Att i Sverige utöva sin konsumentmakt med hjälp av sitt shoppingbeteende är omöjligt, eller nästintill, eftersom det enda alternativet som finns att tillgå är det som föredras.
Eller hur?"
Beskriv det utövande av konsumentmakt som du efterlyser av pers
"Att i Sverige utöva sin konsumentmakt med hjälp av sitt shoppingbeteende är omöjligt, eller nästintill, eftersom det enda alternativet som finns att tillgå är det som föredras.
Eller hur?"
Beskriv det utövande av konsumentmakt som du efterlyser av pers
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 23:15Men ge dig! Råkade köpa ett merinounderställ i USA förra året.
Det är konsumentmakt som betyder något. Inse att man bör piska sig istället för att hitta på orsaker till att känna lättja!
Men ge dig! Råkade köpa ett merinounderställ i USA förra året.
Det är konsumentmakt som betyder något. Inse att man bör piska sig istället för att hitta på orsaker till att känna lättja!
Quote from Berit Bengtson on 7 November 2010, 23:28Fredrik:
Det är fascinerande att se hur många rader du lyckas klämma ur dig under en såpass begränsad tid.
Hur många av orden i den här tråden kommer egentligen från dig?
(Jag har inte läst alla och kommer nog aldrig att gör det.)
Har du haft en givande s
Fredrik:
Det är fascinerande att se hur många rader du lyckas klämma ur dig under en såpass begränsad tid.
Hur många av orden i den här tråden kommer egentligen från dig?
(Jag har inte läst alla och kommer nog aldrig att gör det.)
Har du haft en givande s
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 05:42Ull är ett gott ord, Håkan C ... få mig att tänka på ett lämligt uttryck
Gå och dra något gammalt över dig.
Ull och ylle är samma sak och merinoull är ett svenskt ord. Det är bara att slå upp ull i Svensk ordbok så får du det som exempel på en sammansät
Ull är ett gott ord, Håkan C ... få mig att tänka på ett lämligt uttryck
Gå och dra något gammalt över dig.
Ull och ylle är samma sak och merinoull är ett svenskt ord. Det är bara att slå upp ull i Svensk ordbok så får du det som exempel på en sammansät