Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelmerinoull
You need to log in to create posts and topics.

Disneyism har sin plats när det är synnerligen tydligt vad som måste göras.

Andreas,
du sitter väl på läktaren tills du besvarat frågor kring var man får tag på ull från får som utsatts för mulesing?
Dina fantasier har vi redan sett men kan du komma med något välgrundat? Kanske kan du passa på att backa från tokigheter om att råm

Är det ett problem för dig att konsumenter är medvetna? Eller vad är det som gör att du strider?

Mina fantasier behöver varken vara välgrundade eller något annat. Troligen är de väldigt ogrundade. De är mina och jag delar bara med mig när jag känner för

Det gäller att klä sig varmt o gott inför aktiviteterna!
BILD:http://www.corbisimages.com/images/67/22977B60-014E-486B-82AD-0BEF4EAA0440/AX048467.jpg
🙂

Problemet är att du varnar för något som inte behöver varnas för och därmed riskerar den medvetne konsumenten att luras, att få en falsk bild av verkligheten. Och då har du ju bidragit till en mindre medveten konsument. Det vill jag motverka genom att utr

Eftersom muelsing fortfarande pågår så kan det inte vara fel att informera om det?

Det är ju sen i din fantasivärld det skulle vara väldigt illa gjort mot konsumenten. Vad skulle det innebära för den stackars konsumenten? Få röven avsliten?

Sluta nu upp

Nä, det är inget fel med att vara aktiv i att få bort dåliga saker i tillvaron.
Men att ge sig på de som inte alls är en del i den processen är fel:
"På samma sätt bör man nog se en blodig röv varje gång man drar på sig en tröja."

Att å ena sidan skriva

Det fungerar så här:

Drar man på sig en merinoullströja och får se en blodig röv framför sig, så gör man något åt ett problem. Dvs att inte köpa från någon som gör på detta vidriga sätt.

Drar man på sig en merinoullströja och inte ser en blodig röv fram

"Förstår inte varför man måste ifrågasätta den sanningen?"

Den delen av sanningen har nog ingen något emot. Förstår inte varför man blundar för den del av sanningen då någon köpt ett garanterat mulesingfritt merinoplagg men har blivit lurad till att se e

Du får ha lite ont varje gång du drar på dig din tröja!

Det är ett litet pris när det handlar om att stoppa ruggigt lidande. Nästa tröja kan du nog ta på dig med rent samvete?