Quote from Guest on 21 June 2008, 16:25ja..vad beror det eg på, metallsmaken som man får nångång sådär när man just slutat springa?
ja..vad beror det eg på, metallsmaken som man får nångång sådär när man just slutat springa?
Quote from Funbeat user on 21 June 2008, 16:35BLOD! Bra jobbat! (t+)
BLOD! Bra jobbat! (t+)
Quote from Funbeat user on 21 June 2008, 16:40jo..att det är järnet i blodet som smakar, ok. men. hur? varför?
jo..att det är järnet i blodet som smakar, ok. men. hur? varför?
Quote from Funbeat user on 21 June 2008, 16:50En vild gissning är att munnens slemhinnor är rätt så torra efter en längre löprunda och lätt får mikroskopiska sprickor när du kommer börjar pusta ut efteråt. Slicka sej runt munnen, försöka spotta, dricka vatten osv osv
En vild gissning är att munnens slemhinnor är rätt så torra efter en längre löprunda och lätt får mikroskopiska sprickor när du kommer börjar pusta ut efteråt. Slicka sej runt munnen, försöka spotta, dricka vatten osv osv
Quote from Catharina Brattlin on 21 June 2008, 17:00Metallsmaken i munnen vid väldigt hård belastning, konditionsmässigt, beror på att de tunna kärlen runt alveolerna (lungblåsorna) faktiskt brister så mikroskopiskt små blodsdroppar tränger ut i utandningsluften. Blodkropparna innehåller järn, så det är bl
Metallsmaken i munnen vid väldigt hård belastning, konditionsmässigt, beror på att de tunna kärlen runt alveolerna (lungblåsorna) faktiskt brister så mikroskopiskt små blodsdroppar tränger ut i utandningsluften. Blodkropparna innehåller järn, så det är bl
Quote from Funbeat user on 21 June 2008, 17:14Från lungorna? Det om något borde få en att tagga ner lite, man vill ju inte drunka i sitt eget blod.
Kunde inte kroppen vara så vist ordnad så att när blodkärlen spricker så går blodet ut i kroppen istället? 😉
Från lungorna? Det om något borde få en att tagga ner lite, man vill ju inte drunka i sitt eget blod.
Kunde inte kroppen vara så vist ordnad så att när blodkärlen spricker så går blodet ut i kroppen istället? 😉
Quote from Funbeat user on 21 June 2008, 20:14"kärlen runt alveolerna (lungblåsorna) faktiskt brister så mikroskopiskt små blodsdroppar tränger ut i utandningsluften. Blodkropparna innehåller järn, så det är blodets järnsmak Du känner."
Du skojar!? Jäklar vad läskigt att ta ut sig så att blodkärlen
"kärlen runt alveolerna (lungblåsorna) faktiskt brister så mikroskopiskt små blodsdroppar tränger ut i utandningsluften. Blodkropparna innehåller järn, så det är blodets järnsmak Du känner."
Du skojar!? Jäklar vad läskigt att ta ut sig så att blodkärlen
Quote from Funbeat user on 21 June 2008, 20:28Jag har upplevt det en gång. Körde ett stenhårt tempolopp uppför under drygt fem minuter. Blodsmaken följdes av att jag spydde. Men så fick jag en bra tid också... 😀
Jag har upplevt det en gång. Körde ett stenhårt tempolopp uppför under drygt fem minuter. Blodsmaken följdes av att jag spydde. Men så fick jag en bra tid också... 😀
Quote from Catharina Brattlin on 21 June 2008, 20:47Nä, J Blix, jag skojar inte...tror dock inte det är så farligt.
Grattis Rasmus, till att kunna ta ut Dig så...hade jag nog aldrig fixat. 🙂
Nä, J Blix, jag skojar inte...tror dock inte det är så farligt.
Grattis Rasmus, till att kunna ta ut Dig så...hade jag nog aldrig fixat. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 June 2008, 21:01Jag tycker blodsmaken kommer om man tar i innan man är ordentligt uppvärmd eller om man har en förkylning i kroppen!
Kanske för att man rusar andningen och pulsen innan kroppen ställt om sig till arbete?
Spy av träning har jag aldrig lyckats med, fast å
Jag tycker blodsmaken kommer om man tar i innan man är ordentligt uppvärmd eller om man har en förkylning i kroppen!
Kanske för att man rusar andningen och pulsen innan kroppen ställt om sig till arbete?
Spy av träning har jag aldrig lyckats med, fast å