Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag såg flera tjejer med tröjor som satt bra. Det är ett lite annat stuk på dam modellerna tror jag. Lite mera slim fit. Såg några tjejer med tröjor som satt som smäckar, det är möjligt att dom hade haft hem dom och sytt in dom. Killarnas var fortfarande

Lika fantastiskt lopp som förra året. Snäppet bättre.
Glada människor, härlig musik, många utklädda, pigg publik och välordnat lopp.
Jag är nöjd och glad.

Sista svängen med badpojkelooken. Det är som de säger: Den enda tillåtna dopingen. Vill man få publ

Bra bana, och bra lopp, var lite orolig att regnet skulle göra banan halare än vad den blev. Hade velat ha sportdrycken vid första borden för att kunna skölja av sig och ur munnen med vatten, blev lite bökigt med två muggar...

Alldeles för knixigt för min del. Aldrig mer?

....men publiken i Haga då? Kanske....

Föra årets bana var mer rytmisk än årets, fann aldrig farten.

Det kan jag hålla med om, bansträckningen var bättre förra året. I år blev det väldigt kurvigt. Men slog förra årets tid med över 3min så jag är nöjd! 🙂

Frågan är vilken bansträckning som kontrollmättes?

Den som vi skulle springa eller den som vi sprang?

Det var knökigt & knixigt men himla kul (t+)
Och jag håller med Fredrik - Haga var en höjdare!
Min Garmin mätte 10 170 meter och tiden var på 2 sek densamma som den officiella tidtagningen. Kryssar man så mycket att det blir 170 meter extra? Jag har ingen

Tyckte det var ett grymt lopp! Gillade att banan svängde runt hela tiden, tråkigaste/jobbigaste delen var Vasagatan som bara var lång och rak.

Vilken härlig publik och folk! Taxibilarna! Men bäst var nog hejarklacken i Risåsbacken.

Riktigt bra lopp, vi

Ja, ganska kul lopp. Lite knixigt som sagt var. Vad gäller GPS så mätte min Garmin upp 10150 meter, en del kommer kanske från allt zickzackande men när jag tittar i SportTracks ser en del punkter lite knas ut också...

Approximera varje 90-graderssväng på banan, med med en kvartscirkel. Då blir den extra längden du springer,när du springer en bit ut från det mätta idealspåret i kurvan 2*pi*r/4, där r är radien i denna kvartcirkel. Det gör att du ungefär springer 3 mete