Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMidnattsloppet
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar på det.

Det kommer nog vara packat med folk så det gäller nog att ha rätt inställning och ta det för vad det är :). Ingen ide att försöka putsa personliga milrekordet gissar jag.

Haha! Nej det är risk för det. Fast jag har dock för första gången lyckats få en bra startgrupp, startar i 1C, dvs kl 22.00 och inte långt senare som var fallet förra gången jag körde loppet (typ 6 år sen). Men det är ju fortfarande några tusen som starta

Tjena löparpolare. Jag deltar och startar i grupp 3. Tror jag angav ett för högt värde på min tid för en mil. När jag anmälde mig sprang jag på 58min/mil men efter träning ligger jag på 49min.
Nu kanske risken e mindre att man blir omkörd av så många som

Hamnar man i startgrupp efter vad man själv anger för miltid?
Sthlm marathon var ju slalom första halvan, startade med typ 6000 framför och 9000 bakom.

Man brukar väl ange tidigare tävlingar och vilken tid man fick på dem. Fast det kanske går bra att skriva vad man springer milen på också, även om det inte var på tävling?

brukar väl vara tidigare resultat i tävlingen alt seedningslopp man kan vara med i.
Maran och vasan funkar så iaf (rätt säker)

Självklart blir de midnattsloppet, tycker de är lika skoj varje gång (tråkigast var nog förra året då de regna så mkt) Mycket publik gör att jag får lite extra fart 😉

Om man vill vara säker på att placeras i rätt startgrupp rekommenderar jag att man an

Hur gick det för er?

Själv drack jag några glas rödvin för mycket i fredags och gammal som man är, nästan 30, så pallar man inte så mycket av sånt längre. Självklar skyller jag på detta att det gick några minuter långsammare än jag hoppats på. 😉

Hurso

Otroligt dåligt gick det för mig. Hade ont i benhinnan (vilket alltid låter som en dålig ursäkt) och sprang på enbart 52.40 vilket är en riktigt dålig tid. Men nu har jag sprungit midnattsloppet första gången i alla fall.

Vilket härligt lopp! Optimal väderförhållande för mig. Fick personbästa på 48:00min. Placering 1921. Jag e nöjd. Även om det e långt ifrån era 45min tider:)

Vi i grupp 3 blev rejält sugna på att dra iväg när vi såg på grupperna innan som stack före. Ivre