Quote from Guest on 9 August 2010, 18:01Jag har sedan jag var barn haft migränhuvudvärk. Sista halvåret har jag ofta fått ont i huvudet dagen efter löppasset. Ibland kommer huvudvärken redan efter 3-4 h efter löp-passet, oftast på kvällen. Jag har därför de senaste månaderna tagit det extra lug
Jag har sedan jag var barn haft migränhuvudvärk. Sista halvåret har jag ofta fått ont i huvudet dagen efter löppasset. Ibland kommer huvudvärken redan efter 3-4 h efter löp-passet, oftast på kvällen. Jag har därför de senaste månaderna tagit det extra lug
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 18:11Ibland har jag fått för mig att endorfiner utlöser migrän på mig! Det händer även ibland även när jag och frun haft det "skönt" på kvällen innan. Kanske utlöses det mer endorfiner vid långsam löpning för att det är mer njutningsfullt än snabbpass!? Skumt
Ibland har jag fått för mig att endorfiner utlöser migrän på mig! Det händer även ibland även när jag och frun haft det "skönt" på kvällen innan. Kanske utlöses det mer endorfiner vid långsam löpning för att det är mer njutningsfullt än snabbpass!? Skumt
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 19:10Jag har fått migränförebyggande tabletter som jag tar varje dag... Blodtryckssänkande medicin, propranolol, har jag... Har sedan dess bara haft ett par anfall... Kanske det kan vara något???
Jag har fått migränförebyggande tabletter som jag tar varje dag... Blodtryckssänkande medicin, propranolol, har jag... Har sedan dess bara haft ett par anfall... Kanske det kan vara något???
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 20:04Tack för snabba svar!
Intressant teori om endorfiner. Skall kluras vidare på för min del. Har precis avslutat 7,5 km. i intensivt tempo. Spännande att se resultatet ikväll och imorgon. Jag trodde länge att det hade med vätskeåterställning att göra. Har sl
Tack för snabba svar!
Intressant teori om endorfiner. Skall kluras vidare på för min del. Har precis avslutat 7,5 km. i intensivt tempo. Spännande att se resultatet ikväll och imorgon. Jag trodde länge att det hade med vätskeåterställning att göra. Har sl
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 22:28Jag har som tur är ingen egen erfarenhet av migrän men en gissning drar jag till med i alla fall!
När jag i vintras provade med extrem långsam löpning (Maffetone) så kändes det väldigt jobbigt och onaturligt. Det fanns liksom inget samarbete mellan hjärn
Jag har som tur är ingen egen erfarenhet av migrän men en gissning drar jag till med i alla fall!
När jag i vintras provade med extrem långsam löpning (Maffetone) så kändes det väldigt jobbigt och onaturligt. Det fanns liksom inget samarbete mellan hjärn
Quote from Katarina Lindbäck on 9 August 2010, 22:51Jag har fått migrän på två tävlingar och tror definitivt att det kan vara en bidragande faktor. Båda dessa tävlingar var i kombination med dålig sömn och flimrande starkt ljus. Det två senare är annars mina värsta "triggers".
Jag har fått migrän på två tävlingar och tror definitivt att det kan vara en bidragande faktor. Båda dessa tävlingar var i kombination med dålig sömn och flimrande starkt ljus. Det två senare är annars mina värsta "triggers".
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 21:19Trenden håller i sig - Intensiv löpning = Ingen migrän.
Pratade med min svåger idag som är fd. olympier och van vid träning och fysiska reaktioner. Han tror att det är den ökade endorfin-nivån iom. hårdare pass som ger den positiva effekten. Bara att fort
Trenden håller i sig - Intensiv löpning = Ingen migrän.
Pratade med min svåger idag som är fd. olympier och van vid träning och fysiska reaktioner. Han tror att det är den ökade endorfin-nivån iom. hårdare pass som ger den positiva effekten. Bara att fort
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 11:12Jag får migrän om jag inte stretchar nackmusklerna efter ett löppass.
Det är också viktigt att jag dricker ordentligt speciellt före passet
Jag får migrän om jag inte stretchar nackmusklerna efter ett löppass.
Det är också viktigt att jag dricker ordentligt speciellt före passet
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 22:28Jag har haft migrän sedan tonåren. Jag tror att anfall utlöses av flera faktorer. T.ex stress, sömnbrist, för lite vätska, slarv med mat efter ett hårt pass. Speciellt stress under en längre period skapar anfallet och t.ex ett blixtrande ljus utlöser anfa
Jag har haft migrän sedan tonåren. Jag tror att anfall utlöses av flera faktorer. T.ex stress, sömnbrist, för lite vätska, slarv med mat efter ett hårt pass. Speciellt stress under en längre period skapar anfallet och t.ex ett blixtrande ljus utlöser anfa
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 10:18Blodtryck hit och blodtryck dit. Jag har haft migrän i hela mitt liv och mitt blodtryck är allt annat än högt. 60 över 90 - vad sa ni nu då?
Jag får dessutom MINDRE migrän om jag springer (och jag springer ALDRIG intensivt och fort), så... ehm... ja.
Bl
Blodtryck hit och blodtryck dit. Jag har haft migrän i hela mitt liv och mitt blodtryck är allt annat än högt. 60 över 90 - vad sa ni nu då?
Jag får dessutom MINDRE migrän om jag springer (och jag springer ALDRIG intensivt och fort), så... ehm... ja.
Bl